مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

ریکاوری دندان عقل: نکاتی برای احساس بهتر و بهبودی سریعتر

کشیدن دندان عقل

آیا در مورد ریکاوری دندان عقل نکاتی برایتان مبهم است و قصد دارید در این رابطه بدانید؟ یا بعد از کشیدن دندان عقل گرسنه اید و فکر می کنید چه غذایی باید بخورید؟

بله، درست است که بهبودی جراحی دندان عقل می تواند کمی دردناک باشد و زمان ببرد. اگر کمی دلهره دارید، این کاملا طبیعی است. اما راه‌هایی وجود دارد که بهبودی شما را قابل کنترل، راحت‌تر و شاید حتی دلپذیر می‌کند!

این مقاله مملو از توصیه هایی برای چگونگی بهبودی پس از عمل دندان عقل است از جمله:

·       بعد از بیرون آوردن دندان عقل چه انتظاری باید داشت؟

·       نکاتی برای ایجاد تجربه بهتر ریکاوری دندان عقل

·       در صورت عفونت چه زمانی با دندانپزشک خود تماس بگیرید

·       پاسخ به سوالات رایج در مورد دندان عقل، بهداشت دهان و دندان

بنابراین، چه در حال آماده شدن برای یک روش درمانی آینده هستید، یا در حال حاضر در این مرحله هستید و نمی‌دانید که پس از برداشتن دندان عقل چه کاری انجام دهید، امیدواریم این مقاله شما را از طریق یک بهبودی آرام به سلامت دهان و دندان راهنمایی کند.

اطلاعات کلی، روش و درد

این مقاله در مورد چگونگی بهبودی پس از کشیدن دندان عقل است. برای اطلاعات کلی و نگاهی به خود روش، مقاله اصلی ما در مورد دندان عقل را بخوانید.

در آنجا همچنین می‌توانید در مورد چگونگی کشیدن، هزینه‌های آن و موارد دیگر مطالعه کنید.

اگر می خواهید اطلاعات عمیق تری در مورد درد قبل و بعد از کشیدن دندان بدانید، مقاله ما در مورد علل و راه حل های درد دندان عقل را بخوانید تا بهبودی خود را آسان تر کنید.

ریکاوری بعد از کشیدن دندان عقل

شما به تازگی با ویلچر اجباری از بیمارستان بیرون آمده اید، آب دهانتان می آید و هنوز اثرات بی حس کننده را احساس می کنید. دندانپزشک شما دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به شما داده است، اما چگونه می توانند انتظار داشته باشند که همه این اطلاعات را به خاطر بسپارید؟

وقتی به خانه می رسید چه کار می کنید؟ چگونه مطمئن می شوید که به بیمارستان برنمی گردید؟ تورم بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد و چه زمانی می توانید به طور معمول غذا بخورید؟ فرآیند ترمیم دندان عقل به چه صورت است؟

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

مهمترین توصیه ای که می توانیم به شما بدهیم این است که دستورالعمل های دندانپزشک خود را به دقت دنبال کنید. پس از کشیدن دندان عقل، دندانپزشک باید فهرستی از دستورالعمل ها و غذاهای مناسب را برای شما ارسال می کند. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای مراقبت های بعد از دندان عقل وجود دارد که تقریباً همیشه در آن لیست خواهید یافت:

·       در 24 ساعت اول فقط غذاهای مایع بخورید

·       در 24 ساعت اول الکل، قهوه، نوشابه یا نوشیدنی های گرم مصرف نکنید

·       در 24 ساعت اول از مسواک زدن، تف کردن یا شستشوی دهان خودداری کنید

·       در 72 ساعت اول سیگار نکشید (یا قلیان نکشید).

·       برای کنترل خونریزی روی محل جراحی، گاز استریل قرار دهید

·       داروهای مسکن بدون نسخه یا داروهای تجویزی را طبق دستور مصرف کنید

·       برای کاهش درد از کمپرس سرد استفاده کنید

·       یه عالمه استراحت کن

·       پس از 24 ساعت دهان خود را با آب نمک شستشو دهید

·      اگر اتفاق غیرعادی افتاد با دندانپزشک خود تماس بگیرید

بعد از کشیدن دندان عقل چه غذاهایی می توانید بخورید؟

ما بر اهمیت نخوردن غذاهای جامد در 24 ساعت اول پس از جراحی تاکید می کنیم. آنها ممکن است در حفره گیر کنند، لخته های خون را مختل کنند و زخم را بیشتر تحریک کنند.

ناگفته نماند که خوردن غذاهای جامد بلافاصله بعد از این نوع جراحی بسیار دردناک است.

تا زمانی که محل های کشیدن دندان شما به اندازه کافی برای جویدن ایمن بهبود نیافته باشد،بایستی غذاهای نرم مصرف کنید. در اینجا لیستی از غذاهای نرم که باید بعد از کشیدن دندان عقل مصرف کنید آورده شده است:

·       اسموتی ها

·       آب گوشت گاو، مرغ یا سبزیجات

·       ماست

·       پوره سیب زمینی

·       بستنی

·       تخم مرغ نرم

بنابراین احتمالاً می‌پرسید، چه زمانی می‌توانم بعد از کشیدن دندان عقل غذای جامد بخورم؟  متخصصین ما مصرف مایعات را برای 24 ساعت اول توصیه می کنند.

حدود چهار روز پس از کشیدن دندان عقل، باید بتوانید غذای جامد نرم بخورید، اما از خوردن هر چیز سفت، چسبناک یا تند خودداری کنید. اینکه دقیقا چه مدت بعد از اینکه می توانید به طور معمول غذا بخورید، به میزان بهبودی شما پس از کشیدن دندان عقل بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا