اورژانس دندانپزشکی

دندانپزشکی شبانه روزی اورژانسی: چگونه مراقبت های فوری دندانی را پیدا کنیم

اورژانس دندانپزشکی

اگر یک مورد اورژانس دندانی دارید و نیاز به درمان فوری دندان دارید، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. اما چگونه متوجه می شوید که مورد شما اورژانس است و چگونه می توانید یک دندانپزشک اورژانسی را برای نوبت های فوری پیدا کنید؟

شما می توانید از طریق تلگرام، بله ، ایتا و غیره با ما ارتباط برقرار کرده  تا در مورد وضعیت خود راهنمایی دریافت کنید. دندانپزشکان ما قادر خواهند بود مشکل شما را ارزیابی کنند و بهترین اقدام را به شما توصیه کنند، حتی در صورت لزوم دارو تجویز کنند.

علائم اورژانس دندانپزشکی عبارتند از:

·       خونریزی که قطع نمی شود

·       تورم دردناک در داخل یا اطراف دهان شما

·       درد در دندان یا استخوان فک

·       عفونت لثه همراه با درد یا تورم

·       حفره خشک

·       سایر شرایطی که باعث درد، تحریک و/یا تورم می شوند

·       دندان شکسته یا کنده شده

در صورت نیاز به مراجعه حضوری به دندانپزشک در اسرع وقت، می توانید با شماره تلفن های مربوط به 2 مطب ما تماس بگیرید.

در این مقاله، ما بیشتر در مورد چگونگی اطلاع از وضعیت اورژانسی و آنچه می توانید برای یافتن مراقبت های مورد نیاز خود انجام دهید، صحبت خواهیم کرد. 

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به مراقبت های اورژانسی دندان نیاز داشته باشید. اینها را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد. اولین مورد، آسیب قابل مشاهده به دندان است. دوم درد است که نشان دهنده یک مشکل زمینه ای مانند آبسه یا پوسیدگی دندان است.

هر یک از موارد زیر ممکن است شما را ملزم به درمان اورژانسی دندانپزشکی کند:

·       تصادفی که به دندان یا دهان شما آسیب رسانده است

·       از دست دادن دندان (معروف به دندان خارج شده)

·       دندان شکسته، ترک خورده یا به شدت بریده شده

·       دندانی که لق شده یا از تراز خارج شده است (معروف به دندان اکسترود شده)

·       ضربه ای که باعث درد شدید دندان می شود حتی زمانی که آسیب قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد

·       زخم در بافت لب ها، زبان یا گونه ها، حتی اگر دندان ها تحت تاثیر قرار نگرفته باشند.

·       عفونت یا آبسه جدی

·       درد شدید، تورم یا خونریزی که بلافاصله پس از سایر درمان‌های دندانی مانند پر کردن، کانال ریشه، کشیدن دندان یا ایمپلنت دندان ایجاد می‌شود.

·       اگر مواد پر کنندگی یا ترمیم شما افتاد

·       از دست دادن روکش

بسته به اینکه مشکل چقدر جدی است و اینکه آیا برای شما درد ایجاد می کند یا خیر، باید:

·       فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید

·       یک نوبت اضطراری برای مراجعه به دندانپزشک در همان روز یا روز بعد بگیرید

·       برای درمان مشکل یک نوبت معمولی رزرو کنید

اگر دندانی را کنده اید یا دندان درد خفیفی دارید، احتمالاً به عنوان یک بیمار اورژانسی درمان نخواهید شد. دندان درد که به تدریج ظاهر می شود، نشانه حفره دندان است، بنابراین باید به زودی برای ملاقات با دندانپزشک خود وقت بگیرید. پرکردگی از دست رفته ممکن است باعث درد نشود، اما مهم است که به سرعت آن را درمان کنید، در غیر این صورت ممکن است قسمت‌های دیگر دندان شکسته شود. همچنین ممکن است به خدمات دندانپزشکی خاصی مانند پریودنتیست یا اندودنتیست نیاز داشته باشید، اما دندانپزشک معمولی شما به احتمال زیاد شما را معرفی خواهد کرد.

اگر نمی‌توانید در حال حاضر به دندانپزشک مراجعه کنید یا فقط می‌خواهید در مورد کارهایی که باید انجام دهید، راهنمایی بخواهید، می‌توانید به صورت آنلاین با ما ارتباط برقرار کنید. متخصصین ما می توانند وضعیت شما را ارزیابی کنند و توصیه های حرفه ای مورد نیاز را به شما ارائه دهند.

در صورت بروز اورژانس دندانپزشکی چه باید کرد؟

برخی از مشکلات دندانی به اندازه ای جدی هستند که نیاز به مراجعه به کلینیک های اورژانس دارند. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید مستقیماً به بخش اورژانس بروید:

·       خونریزی قابل توجهی که متوقف نمی شود

·       درد شدیدی که با مسکن حل نمی شود

·       ضربه به صورت، دهان یا دندان های شما در اثر تصادف

·       تورم قابل توجه در کنار صورت و پایین گردن

اگر دندانی از بین رفته است، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

هر چه زودتر بتوانید درمان را دریافت کنید، شانس دندانپزشک شما برای کاشت مجدد دندان موفق بیشتر است. سعی کنید دندان را به آرامی در حفره خود قرار دهید، اما اگر این امکان وجود ندارد، آن را در یک لیوان شیر در حین دریافت کمک پزشکی نگه دارید.

اگر درد شدید ندارید، دندان‌هایتان لق نمی‌شوند و دهانتان خونریزی نمی‌کند، احتمالاً نیازی به مراقبت فوری از دندان ندارید. در این موارد می توانید یک قرار ملاقات منظم با دندانپزشکی رزرو کنید.

کشیدن دندان اورژانسی

فقط یک دندانپزشک می تواند به شما بگوید که آیا نیاز به کشیدن دندان اورژانسی دارید یا خیر. فقط به این دلیل که درد زیادی دارید، لزوماً به این معنی نیست که نیاز به کشیدن دندان اورژانسی دارید. در واقع، دندانپزشک شما قبل از اینکه به فکر کشیدن اورژانسی باشد، تمام تلاش خود را برای نجات دندان انجام می دهد.

اگر ناامید هستید و تا زمانی که نتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید نمی‌توانید آن را تحمل کنید، می‌توانید به اورژانس مراجعه کنید. با این حال، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هزینه هنگفتی بپردازید و آنها فقط می توانند برای عفونت دندان به شما مسکن یا آنتی بیوتیک بدهند. شما همچنان باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا ریشه مشکل را پیدا کنید تا دوباره تکرار نشود.

و اگر به این فکر می کنید که چگونه دندان خود را در خانه بکشید، ما به شما توصیه می کنیم که در مورد آن تجدید نظر کنید.

چگونه یک دندانپزشک اورژانس در نزدیکی خود پیدا کنم

دندانپزشکان ما دارای 3 مطب در تهران هستند که می توانید با انتخاب یک مطب که در نزدیکی محل زندگی شماست به آنجا مراجعه کنید. 

مطب های دندانپزشکی ما در تعطیلات آخر هفته و حتی اعیاد فعال هستند

قبلاً یافتن دندانپزشکان اورژانس در روز جمعه کار دشواری بود، اما اکنون انجام آن بسیار آسان است. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر زمان که نیاز دارید،09106508484 را شماره گیری کنید. روز جمعه با یک دندانپزشک فعال ارتباط خواهید داشت که می تواند هر نوع اورژانس دندانی را در منطقه شما درمان کند تا بتوانید مراقبت های فوری دندانی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

راه های کاهش درد دندان در خانه

چه مجبور باشید چند ساعت یا چند روز برای ملاقات با دندانپزشک صبر کنید، باید هر کاری که می توانید برای کاهش درد دندان خود انجام دهید.

مسکن های معمولی باید به تسکین درد کمک کنند تا زمانی که وقت ملاقات با دندانپزشک شما فرا برسد. استامینوفن را به جای ایبوپروفن یا آسپرین مصرف کنید، زیرا دومی می تواند خون شما را رقیق کرده و خونریزی را بدتر کند.

همچنین برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند باعث تسکین موقت دندان درد شود. 

شاید ساده ترین – و احتمالاً آن چیزی که در دسترس شماست – نمک و آب گرم باشد. یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب داغ حل کنید و آن را بشویید یا غرغره کنید و در صورت لزوم تکرار کنید. این محلول به بیرون کشیدن مایعات از لثه ها کمک می کند و باعث کاهش سوزش می شود.

تسکین درد دندان با لیمو و لیموترش مرکبات می توانند به کاهش موقت درد کمک کنند

لیمو و لیموترش نیز می توانند کمک کنند زیرا اسید سیتریک موجود در آنها باکتری ها را از بین می برد. یک برش را برش دهید، کمی آن را گاز بزنید تا مقداری آب آن خارج شود و سپس آن را روی نواحی دردناک دهان خود بمالید.

همچنین می‌توانید زنجبیل تازه بجوید یا از سیر له شده و نمک خمیر درست کنید و آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برخی از روغن های ضروری و سایر محصولات طبیعی نیز می توانند در تسکین درد دهان موثر باشند.

مقاله ما در مورد درمان های خانگی برای دندان درد اطلاعات بیشتری در مورد این و سایر گزینه های تسکین درد دارد. به یاد داشته باشید که اینها درمان های دائمی نیستند. تنها راه هایی برای کاهش موقت درد در زمانی که منتظر مراجعه به دندانپزشک هستید.

چکاپ دندانپزشکی

هزینه خدمات دندانپزشکی اورژانس چقدر است؟

 قیمت ویزیت در مطب های دندانپزشکی ما رایگان بوده و کلیه خدمات اورژانسی دندانپزشکی ما مطابق با تعرفه و با قیمت خدمات غیر اورژانسی یکسان می باشد. پس از این لحاظ نگران نباشید.

راه های پیشگیری از مراجعه اورژانس های دندانپزشکی

چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال نیاز به مراجعه به دندانپزشک در مواقع اورژانسی انجام دهید:

·    چکاپ های منظم دندانپزشکی داشته باشید تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و قبل از جدی شدن آنها را درمان کنید

·       یک دندان درد جزئی را نادیده نگیرید. هرچه بیشتر آن را ترک کنید، مشکل اساسی جدی تر خواهد شد

·       اگر ورزش‌های تماسی انجام می‌دهید، از محافظ دهان برای محافظت در برابر آسیب استفاده کنید

·     از گاز زدن یخ یا سایر غذاهای سفت که ممکن است به دندان‌ها یا پرکردگی‌های موجود آسیب برساند، خودداری کنید

برای درمان اورژانسی دندانپزشکی آماده باشید

قبل از نیاز، با تحقیق در کلینیک های دندانپزشکی محلی،  دریابید که آیا دندانپزشکان نزدیک شما جمعه ها باز هستند یا خیر، کدام یک از آنها خدمات دندانپزشکی 24 ساعته ارائه می دهند و هزینه های آنها برای ویزیت های اورژانسی چقدر است.

سپس، فهرستی از شماره های تماس را در جایی امن نگه دارید. این ایده خوبی است که برای چندین دندانپزشک اورژانس 24 ساعته جزئیات در دسترس داشته باشید.

شما همچنین می توانید یک کیت کمک های اولیه دندانپزشکی را برای کمک به درمان جراحات در زمانی که به دنبال درمان حرفه ای هستید، در دسترس داشته باشید. این کیت می تواند شامل موارد زیر باشد:

·       یک ظرف کوچک (که در آن دندان های کنده شده را در آن نگه دارید)

·       استامینوفن

·       دهانشویه ضد عفونی کننده

·       گاز استریل، برای جلوگیری از خونریزی

·       آدامس بدون قند (در صورت گم شدن پر کردگی، می توان از این آدامس برای بستن موقت شکاف استفاده کرد)

·       کیت ترمیم دندان

حتما کیت خود را به طور مرتب چک کنید تا مطمئن شوید هیچ یک از اقلام منقضی نشده اند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید مقاله ما را در مورد رسیدگی به آسیب های دندان در خانه با کیت ترمیم بررسی کنید.

اگرچه هیچ یک از ما نمی‌خواهیم در موقعیتی باشیم که به مراقبت‌های اورژانسی دندان نیاز داریم، اما همچنان می‌توانیم مطلع و آماده باشیم تا در صورت بروز یک اورژانس، همه چیز تا حد امکان راحت پیش برود.

نتیجه گیری

اورژانس می تواند شامل از دست دادن دندان در بزرگسالان، شکستگی دندان، خونریزی غیرقابل توقف و درد طاقت فرسا، از جمله علائم دیگر باشد.

اگر آسیب جدی در دهان و دندان خود دارید میتوانید به مطب های دندانپزشکی ما مراجعه کنید تا متخصصان ما در جهت درمان فوری شما اقدام نمایند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا