لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی چیست؟ همه چیز درباره ونیرها، بلیچینگ و هزینه

لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی یک آرایش دندانی است که لبخند شما را به لبخندی مناسب برای صفحه نمایش بزرگ تبدیل می کند. پیشرفت در فناوری دندان به این معنی است که ظاهر هالیوود دیگر منحصر به افراد مشهور نیست. بسته به درمانی که نیاز دارید، می توانید آن را نیز انجام دهید!

در این مقاله، در مورد دندانپزشکی زیبایی و درمان‌های عملکردی مختلف که می‌توانند بخشی از لبخند هالیوودی باشند صحبت خواهیم کرد. بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

لبخند هالیوودی چیست؟

لبخند هالیوودی یک اصطلاح کلی است که برای اشاره به لبخند ایده آل و روشی آن دارد.ممکن است به معنای دندان های کاملا سفید، دندان های خوش فرم و دندان هایی باشد که به درستی تراز شده اند. به عنوان بخشی از درمان لبخند هالیوودی، ممکن است طرح لبخندی داشته باشید که می تواند شامل روکش، تاج، بریس، ایمپلنت، سفید کردن دندان و حتی لیفت لب باشد.

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

ابتدا باید دندانپزشک یا کلینیکی را پیدا کنید که در طراحی لبخند یا اصلاح لبخند تخصص داشته باشد. قبل از شروع درمان، با دندانپزشک خود مشورت خواهید کرد که معاینه کامل دهان و دندان شما را انجام می دهد و انواع مختلف درمان را بر اساس نیازهای زیبایی شما توصیه می کند. ممکن است بین بهداشت دهان و دندان و آراستگی دهان (مثلاً با درمان ارتودنسی) همپوشانی وجود داشته باشد که نه تنها دندان ها را زیباتر می کند، بلکه آنها را در موقعیت مناسب تراز می کند.

ما نگاهی به انواع درمان های دندانپزشکی می اندازیم که می تواند بخشی از اصلاح دندان لبخند هالیوودی شما باشد.

درمان ارتودنسی

گاهی اوقات روکش ها (که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد) کافی است تا دندان ها به درستی تراز شده اند. با این حال، در موارد شدیدتر، دندان‌ها ممکن است کج‌تر از آن باشند که فقط با روکش‌ها ثابت شوند، که ممکن است به این معنی باشد که درمان لبخند هالیوودی شما ممکن است با درمان ارتودنسی شروع شود.

در این صورت، دندانپزشک شما با یک متخصص ارتودنسی همکاری می کند تا دندان های شما را صاف کند تا زیبایی بهینه به دست آید. همانطور که در این مطالعه نشان داده شده است، حتی اگر دندان های شما به شدت کج نباشند، ترکیبی از درمان های ارتودنسی و زیبایی نتایج بهتری نسبت به درمان های منحصراً زیبایی ایجاد می کند.

دندانپزشک شما ممکن است درمان ارتودنسی را به عنوان بخشی از لبخند هالیوودی شما توصیه کند اگر موارد زیر را دارید:

·       خط وسط نامتقارن (نحوه قرار گرفتن قوس های بالا و پایین دندان ها)

·       خطوط لثه ناهموار

·       دندان های شلوغ یا نامرتب

اگر ایده بریس را دوست ندارید، به یاد داشته باشید که درمان ارتودنسی لزوماً به این معنی نیست که براکت های فلزی را روی دندان های خود ثابت کنید. ترازهای شفاف و بریس‌های نامرئی این امکان را فراهم کرده‌اند که دندان‌ها را به‌طور محتاطانه، راحت و اغلب با قیمتی بسیار پایین‌تر ثابت کنید. 

جرمگیری و پولیش دندان

هالیوودی لبخند

جرمگیری دندان یکی از عناصر اساسی اصلاح لبخند است. جرم گیری روشی است که پلاک و جرم دندان را به ویژه در امتداد خط لثه از بین می برد که به لثه‌ها کمک می‌کند تا سالم‌تر شوند، که بخش مهمی از لبخند زیبایی است. لثه ها باید صورتی کم رنگ و بدون التهاب باشند.

جرمگیری مناسب دندان شروع خوبی است، اما شما باید بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید تا از لبخند بی نقص هالیوودی خود و ماندگاری سلامت دهان خود اطمینان حاصل کنید.

سفید کردن دندان

اولین چیزی که اکثر ما هنگام تصور یک لبخند کامل به آن فکر می کنیم، دندان های براق مانند هالیوود است. برای سفید کردن دندان هالیوودی لبخند دو گزینه اصلی وجود دارد.

·       بلیچینگ در مطب

بلیچینگ در مطب به طور معمول کارآمدترین راه برای سفید کردن دندان های شما است، اگرچه گران ترین گزینه سفید کننده نیز می باشد. دندانپزشک شما لثه ها و بافت نرم شما را برای محافظت می پوشاند و دندان های شما را برای سفید کردن جدا می کند که با مواد شیمیایی سفید کننده با غلظت بالا انجام می شود. مواد شیمیایی سفید کننده در چنین غلظت های بالایی را فقط می توان توسط یک متخصص تجویز کرد زیرا این مواد شیمیایی در صورت استفاده نادرست می توانند آسیب جدی به بافت نرم و مینای دندان شما وارد کنند.

·       بلیچینگ در منزل

کیت های سفید کننده خانگی دارای غلظت کمتری از سفید کننده هستند، بنابراین کمی بیشتر طول می کشد اما معمولاً مقرون به صرفه تر هستند. اگر دندانپزشک شما یک کیت بلیچینگ در خانه به شما بدهد، ابتدا از دندان های شما قالب می گیرد تا سینی های سفارشی بسازد. در خانه، این سینی ها را با محلول سفید کننده تجویز شده خود پر می کنید.

شما همچنین می توانید از درمان های خانگی برای حفظ سفیدی لبخند خود پس از انجام درمان در مطب استفاده کنید.

ترمیم های دندان

لبخند هالیوودی

دندانپزشکی ترمیمی برای ترمیم دندان هایی که ترک خورده یا شکسته اند یا کلا از دست رفته اند استفاده می شود. ترمیم ممکن است شامل روکش یا تاج برای پنهان کردن هرگونه نقص باشد. اگر دندان از دست داده اید یا نیاز به تعویض دندان دارید، ترمیم ممکن است شامل ایمپلنت، دندان مصنوعی یا بریج نیز باشد.

جایگزینی دندان

انجام کارهای دندانپزشکی لبخند هالیوودی ممکن است نیاز به تعویض دندان داشته باشد، به خصوص اگر بیمار دندان های از دست رفته در یک نقطه برجسته داشته باشد. روش‌های مختلفی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته وجود دارد، اما دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای اصلاح لبخند عبارتند از:

·       ایمپلنت های دندانی – این بهترین گزینه نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر عملکردی نیز می باشد زیرا یک پیچ تیتانیومی جایگزین ریشه واقعی دندان از دست رفته می شود. این به مبارزه با از دست دادن استخوانی که هنگام از دست دادن دندان رخ می دهد کمک می کند. همچنین دندان جایگزین را قوی تر و ماندگارتر می کند.

·     بریج دندانی – بریج دندانی را می توان به دندان های مجاور چسباند، اما می تواند توسط ایمپلنت های دندانی نیز پشتیبانی شود. انجام دو ایمپلنت و یک بریج سه دندانی روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای جایگزینی سه دندان در مقایسه با سه ایمپلنت دندان جداگانه است.

ونیر ها

برای بهبود شکل و رنگ دندان ها و پنهان کردن هرگونه ترک یا بریدگی، ونیر لبخند هالیوودی یک راه حل رایج است. ونیرهای دندانی معمولاً بیشتر برای اهداف زیبایی استفاده می‌شوند، اما همپوشانی‌های زیادی با دندانپزشکی ترمیمی وجود دارد. ونیر دندان یک پوسته پرسلن یا کامپوزیت نازک است که به سطح دندان چسبانده می شود. نقطه ضعف ونیر ها این است که در نهایت نیاز به تعویض دارند و بیشتر انواع آن نیاز به برداشتن مینای طبیعی سالم دندان دارند.

لومینیر نوعی ونیر است که نیازی به برداشتن مینای دندان سالم شما ندارد زیرا پوسته پرسلن آن بسیار باریک است. اینها همچنین می توانند ظاهر طبیعی تری به دندان ها بدهند زیرا شفاف تر از ونیر های معمولی هستند و در عین حال رنگ سفید کننده ای به دندان ها اضافه می کنند.

سوالات متداول: به چه نوع درمانی نیاز دارم؟

دندانپزشک شما می تواند طی یک مشاوره درمان صحیح را برای شما توصیه کند. ونیرها معمولا برای شرایط زیر استفاده می شوند:

·       تغییر رنگ خفیف و لکه دار شدن دندان

·       فاصله های کوچک بین دندان ها

·       تراشه های دندان کوچک

·       ناهماهنگی خفیف

برای شرایط شدیدتر، دندانپزشک شما ممکن است اقدامات ترمیمی بیشتری را توصیه کند، مانند موارد زیر:

·    به طور قابل توجهی ساختار دندان کاهش یافته است

·       فاصله زیاد بین دندان ها

·       سلامت دهان و دندان ضعیف

روکش ها

روکش ها را می توان برای ترمیم دندان های آسیب دیده که نیازی به کشیدن ندارند استفاده کرد. آنها در اصل کلاهک هایی هستند که در بالای دندان ها قرار می گیرند و نیاز به ترمیم دارند. آنها همچنین بخش های بصری ایمپلنت ها و بریج ها هستند، زیرا مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند.

هزینه لبخند هالیوودی چقدر است؟

هالیوودی

تعیین هزینه لبخند هالیوودی شما بدون ملاقات با دندانپزشک برای برنامه ریزی و بحث غیرممکن است. هزینه ها بسته به درمان، مواد و بیمار متفاوت است. برای تخمین هزینه های درمان می توانید با ما تماس بگیرید. 

مراقبت از لبخند جدیدتان

هنگامی که لبخند شما ساخته شد، مهم است که به خوبی از آن مراقبت کنید. در غیر این صورت، فقط باید کل فرآیند را دوباره تکرار کنید، به خصوص زمانی که صحبت از سفید نگه داشتن آن باشد. مطمئن شوید که عادات بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، از جمله:

·       دو بار در روز مسواک بزنید

·       نخ دندان بین دندان ها را روزانه استفاده کنید

·       استفاده از دهانشویه ضد باکتری

·       خوردن یک رژیم غذایی متعادل (سلامت دهان و سلامت عمومی همه با هم گره خورده اند!)

·     هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید یا توصیه های دندانپزشک را دنبال کنید

نتیجه گیری

نکته اصلی این است که اگر می خواهید دندان های سفیدتر و یکنواخت تری داشته باشید – لبخند هالیوودی – می توانید بسته به وضعیت فعلی دندان‌هایتان، برای انجام درمان‌های مختلف آماده باشید.

علاوه بر این، برخی از درمان‌ها گران‌تر از بقیه هستند، بنابراین می‌توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان، گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری را انتخاب کنید، مانند ونیرهای کامپوزیت در مقابل ونیر‌های پرسلن.

فرقی نمی‌کند دندان‌های هالیوودی را تغییر دهید، همیشه باید به خاطر داشته باشید که داشتن لبخندی سالم، عاری از پوسیدگی، عفونت، بیماری لثه و ناهماهنگی شدید بسیار مهم‌تر از لبخندی کاملا سفید و متقارن است.

آیا لبخند هالیوودی دائمی است؟

برخی از درمان‌هایی که بخشی از لبخندهای هالیوودی هستند، می‌توانند با مراقبت مناسب تا آخر عمر باقی بمانند. با این حال، این احتمال وجود دارد که ونیرها در مقطعی نیاز به تعویض داشته باشند. و اگر یک درمان سفید کننده دریافت می کنید، باید حداقل درمان های خانگی را برای سفید نگه داشتن دندان های خود ادامه دهید.

تفاوت بین ونیرها و لبخند هالیوودی چیست؟

ونیرها یک درمان دندانپزشکی متشکل از پوسته های پرسلن یا کامپوزیت نازک هستند که به جلوی دندان ها متصل می شوند تا سفیدتر، یکنواخت تر و متقارن به نظر برسند. لبخند هالیوودی یک اصلاح کامل لبخند است که ممکن است شامل ونیر باشد.

آیا لبخند هالیوودی دردناک است؟

درمان لبخند هالیوودی شما ممکن است شامل روش های تهاجمی مانند ایمپلنت دندان باشد. بهبودی پس از جراحی می‌تواند تا حدودی دردناک باشد، اما دندانپزشک شما برای تسکین آن مسکن به شما می‌دهد. و در طول جراحی، به شما یک داروی بی حسی داده می شود تا در طول عمل واقعی هیچ گونه ناراحتی را تجربه نکنید. درمان های سفید کننده دندان نیز می تواند باعث ایجاد حساسیت شود که ممکن است برای برخی دردناک باشد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا