دندان درد

دندان درد: چگونه از شر دندان درد خلاص شویم؟ علل، پیشگیری و تسکین آن

دندان درد

دندان درد، دردی است که اکثر ما به دلایلی در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه خواهیم کرد. فاکتورهای سلامت دهان و دندان زیادی وجود دارد که می تواند باعث دندان درد شود، اما وقتی برای شما اتفاق می افتد، تنها چیزی که واقعاً می خواهید بدانید این است که چگونه می توانید به سرعت از شر دندان درد خلاص شوید.

در این مقاله به این می‌پردازیم که چه چیزی باعث انواع دندان‌درد می‌شود، چگونه می‌توانیم از شر دندان درد خلاص شویم یا آن را تسکین دهیم، اگر در حال حاضر درد دارید، چند داروی دندان درد، و چه درمانی ممکن است برای متوقف کردن آن به طور کامل نیاز داشته باشید.

ما همچنین نکاتی برای پیشگیری از درد دندان، فک و لثه در آینده داریم.

آیا دندان درد یک مورد اورژانسی است؟

اگر در حال خواندن این مقاله به این دلیل هستید که شما یا کسی که می شناسید در حال حاضر دندان درد دارد، علائم را بررسی کنید. اگر یکی از علائم دندان درد زیر را دارید، باید به مراقبت های فوری بپردازید یا با شماره های مربوط به 2 مطب ما تماس بگیرید:

·       تورم در اطراف چشم یا گردن

·       تورم در دهان یا گلو که صحبت کردن، نفس کشیدن یا قورت دادن را برای شما دشوار می کند

·       درد شدید در استخوان فک شما

·       عفونت لثه همراه با درد یا تورم

·       خونریزی که قطع نمی شود

·       دندان شکسته یا کنده شده

·       پوسیدگی دندان که باعث درد می شود

·       پرکردگی شکسته که باعث درد می شود

·       ضربه ای که استخوان های صورت را درگیر می کند، راه تنفسی بیمار را به خطر می اندازد

در مورد اینکه چه مواردی شامل اورژانس دندانپزشکی است بیشتر بخوانید.

برای دندان درد کمتر ، ممکن است هنوز نیاز به مراجعه به دندانپزشک داشته باشید، اما گزینه های زیادی برای تسکین دندان درد و دندان وجود دارد که می توانید در این مدت امتحان کنید. در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد، اما ابتدا بیایید علل مختلف دندان درد را که ممکن است ریشه مشکل باشند، درک کنیم.

علت دندان درد چیست؟

 

 

علت درد مبهم دندان چیست؟

درد دندان همیشه نشانه ای نیست که موردی اشتباه است، اگرچه مطمئناً می تواند باشد. برخی از دلایل درد مبهم دندان عبارتند از:

·       غذا بین دندان ها گیر کرده است

·       چیزی در لثه های شما گیر کرده است

·       دندان قروچه

·       پوسیدگی دندان (دریابید که یک حفره چگونه است)

·       آبسه دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را امتحان کنید تا هر عامل بالقوه را از محل خارج کنید و درد را زیر نظر بگیرید تا ببینید که آیا بدتر می شود یا ادامه می یابد.

درد دندان ناشی از عفونت یا پوسیدگی دندان

دندان ها از سه لایه تشکیل شده اند. قسمت داخلی که پالپ نام دارد شامل اعصاب و عروق خونی است. این لایه توسط یک لایه عاج احاطه شده است، و سپس لایه بیرونی مینای محکم و سخت که از همه چیز در داخل محافظت می کند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث می شود باکتری ها و پلاک های دندانی روی سطح دندان تجمع پیدا کنند و منجر به پوسیدگی شوند. هنگامی که پوسیدگی سوراخی در مینای دندان ایجاد می کند و به عاج می رسد، بافت ملتهب می شود، زیرا بدن شما با عفونت مبارزه می کند و در نتیجه دندانها دردناک یا حساس می شود. حتی ممکن است متوجه شوید که دندان هایتان نیمه شفاف به نظر می رسند. پوسیدگی دندان تا زمانی که درمان نشود به گسترش خود ادامه می دهد و اگر به اعصاب پالپ دندان برسد می تواند باعث التهاب (پالپیت) و دندان درد شدیدتر شود.

اگر متوجه تغییر رنگ روی دندان خود شدید یا می توانید سوراخی را احساس کنید، اینها نشانه پوسیدگی دندان هستند. می توانید در مورد علائم، علل و درمان پوسیدگی دندان بیشتر بخوانید.

درد آبسه دندان

پوسیدگی درمان نشده در نهایت می تواند به آبسه لثه یا دندان منجر شود – یک پاکت چرکی که به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود.

آبسه ها می توانند بسیار دردناک باشند و معمولا باعث درد ضربان دار دندان می شوند که می آیند و می روند یا ثابت می مانند.

اگر آبسه دندانی دارید، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید:

·       تورم در صورت یا لثه ها

·       افزایش درد دندان هنگام ضربه زدن به دندان یا قرار گرفتن در معرض دمای گرم یا سرد

·       درد فک

·       گوش درد

·       سردرد

در مقاله ما در مورد آبسه های دندانی، اطلاعات بیشتری در مورد این مشکل به همراه درد دندان آبسه و تسکین دندان درد خواهید یافت.

برای دندان درد ناشی از پوسیدگی چه چیزی مصرف کنید؟

آیا دندان شما به دلیل پوسیدگی درد می کند؟ اگر فکر می کنید دندان درد شما ناشی از پوسیدگی است، باید برای ملاقات با دندانپزشک خود وقت بگیرید. اگر زود تشخیص داده شود، یک پر کردن ساده برای از بین بردن پوسیدگی و ترمیم دندان کافی است. هنگامی که پوسیدگی بیشتر گسترش پیدا می کند، ممکن است نیاز به درمان ریشه یا روکش داشته باشد – یا اگر دندان بسیار آسیب دیده باشد کشیدن بهترین درمان است. بنابراین بهتر است زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

در حالی که منتظر درمان هستید، می توانید از مسکن یا سایر داروهای دندان درد استفاده کنید تا هر گونه درد را تحت کنترل داشته باشید.

اگر دندان درد شدید و ضربان دار دارید و فکر می کنید آبسه دارید، ممکن است لازم باشد یک وقت فوری برای تسکین دندان درد اورژانسی و شاید آنتی بیوتیک بگیرید. مصرف داروهای مسکن معمولی ممکن است برای تسکین درد عفونت دندان کافی نباشد.

توجه داشته باشید که حتی اگر درد بد دندان به خودی خود فروکش کند، باز هم مراجعه به دندانپزشک ایده خوبی است. ممکن است هنوز عفونت دندانی داشته باشید که قبل از ایجاد آبسه باید درمان شود.

درد دندان عقل

دندان عقل که به عنوان دندان آسیاب سوم نیز شناخته می شود، منبع درد پشت دندان برای برخی افراد است.

این دندان ها درست در پشت دهان شما قرار دارند و گاهی اوقات فضای کافی ندارند که باعث نهفته شدن آنها می شود. دندان نهفته نمی تواند به درستی رویش کند و در عوض به دندان کناری فشار وارد می کند. این به خودی خود می تواند باعث دندان درد یا درد لثه شود، اما خطر عفونت را نیز افزایش می دهد.

حتی اگر دندان عقل شما به طور طبیعی رویش کند، ممکن است درد لثه را در پشت دهان خود در جایی که دندان در حال فشار دادن است، تجربه کنید.

در مورد درد دندان عقل و کارهایی که می توانید با آن انجام دهید بیشتر بخوانید.

با درد پشت دندان چه کنیم؟

به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر دندان عقل نهفته دردناک یا عفونی باشد، ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشد. دندانپزشک شما از دهان شما عکسبرداری می کند تا موقعیت دندان های مشکل دار را بررسی کند و بهترین اقدام را به شما توصیه می کند. هر کاری که می‌کنید، خودتان دندانتان را نکشید.

برای تسکین درد ناشی از رویش دندان، از ژل بی حس کننده خوراکی موضعی استفاده کنید.

در اینجا می‌توانید درباره دندان‌های عقل بیشتر بدانید، از جمله مشکلاتی که ممکن است ایجاد کنند و درمان شامل چه مواردی است.

درد دندان شکسته/ترک خورده

دندان های ترک خورده یا شکسته می توانند باعث دندان درد زیادی شوند، به خصوص اگر اعصاب دندان در معرض دید قرار گیرند. دندان ها به دلایل مختلفی ممکن است ترک بخورند یا بشکنند، از جمله:

·       آسیب ناشی از پوسیدگی دندان

·       پر کردن های قدیمی

·       گاز گرفتن چیزی سخت

·       آسیب به صورت یا دهان

اگر دندان‌های شما به دلیل ترک خوردن دندان‌ها درد می‌کنند، می‌توانید ترکی را در دندان خود ببینید یا احساس کنید یا قسمتی از آن را احساس کنید.

چگونه دندان درد ناشی از شکستگی دندان را تسکین دهیم؟

مسکن‌ها ممکن است به کاهش درد کمک کنند، اما اگر به تسکین درد قوی‌تری نیاز دارید، می‌توانید با دندانپزشکی اورژانس ملاقات کنید. مهم است که دندان را در اسرع وقت ترمیم یا درمان کنید، حتی اگر درد کاهش یابد. در این مدت از خوردن روی آن دندان خودداری کنید، زیرا این کار باعث افزایش درد عصب دندان می شود و ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. هر چه ترک عمیق تر شود، احتمال نجات دندان کمتر می شود.

اگر تکه های شکسته دندان را دارید نگه دارید. این مساله به دندانپزشک شما کمک می کند تا هر گونه بازسازی را با شکل اصلی مطابقت دهد. از آدامس یا موم ارتودنسی برای پوشاندن تکه های تیز دندان در دهان که ممکن است زبان یا لثه شما را بریده باشد، استفاده کنید. توصیه های بیشتر در مورد برخورد با دندان ترک خورده یا شکسته و تسکین درد عصب دندان را بخوانید.

دندان درد بعد از پر کردن یا سایر کارهای دندانپزشکی

احساس حساسیت یا درد دندان پس از پرکردن، درمان ریشه یا تاج یا بریج نسبتاً معمول است. دندانپزشک ساختار دندان شما را تغییر داده است، و زمانی که هر ماده بی حسی از بین برود، ممکن است مدتی طول بکشد تا دهان شما بهبود یابد و هر تورم فروکش کند. احساس درد دندان پس از پر کردن در حین جویدن، یا در معرض دمای گرم یا سرد بودن دندان غیر معمول نیست، زیرا دندان پر شده شما به فشار و دما حساس تر است.

با دندانپزشک خود تماس بگیرید اگر:

·       به دنبال کار دندانپزشکی درد شدیدی دارید

·       پس از پر کردن حفره دندان درد ضربان دار دارید

·       درد چند روز ادامه دارد

·       درد شروع به بدتر شدن می کند

·       هفته ها پس از پر کردن حفره، دندان درد دارید

در غیر این صورت، به زودی احساس بهتری خواهید داشت.

درد بعد از کشیدن دندان

یکی از عوارض احتمالی که باید از آن آگاه بود، وضعیتی به نام حفره خشک است که می تواند پس از کشیدن دندان رخ دهد.

پس از استخراج، لخته خون در حفره ایجاد می شود تا از استخوان و اعصاب محافظت کند در حالی که لثه بهبود می یابد. اگر لخته قبل از این که این بهبود کامل شود از جای خود جدا شود، اعصاب در معرض دید بسیار دردناک خواهند بود. این احتمال بیشتر در مورد استخراج مولر در جایی که سوکت بزرگتر است اتفاق می افتد.

اگر بعد از کشیدن دندان درد ضربان دار شدیدی را تجربه کردید، ممکن است حفره خشک داشته باشید. فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید – آنها زخم را تمیز و پانسمان می کنند و به شما داروی ضد درد می دهند.

مقاله ما در مورد کشیدن دندان را بخوانید تا در مورد درد ناشی از کشیدن دندان بیشتر بدانید، یا مقاله ما را در مورد چگونگی جلوگیری از خشکی حفره مطالعه کنید.

برای دندان درد بعد از کاشت ایمپلنت دندان چه کنیم؟

یکی دیگر از دلایل بالقوه دندان درد ممکن است درد ایمپلنت دندان باشد. پس از عمل ایمپلنت، ممکن است کمی ناراحتی و کبودی را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان اینجا را بخوانید.

درد ضربان دار دندان که می آید و می رود

دندان درد متناوب و ضربان دار یا دندان درد که می آید و می رود ممکن است به دلیل محافظت نشده اعصاب دندان یا اعصابی باشد که پوشش محافظ مینای خود را از دست داده اند. این دندان ها می توانند به حس گرم یا حتی مسواک زدن دندان های شما حساس باشند. همانطور که در طول این مقاله ذکر می کنیم، درد عصبی می تواند نتیجه موارد زیر باشد:

·       دندان های ترک خورده یا شکسته

·       بیماری لثه

·      سیگار کشیدن

·  مسواک زدن خیلی سخت

·     دندان قروچه

آیا عفونت سینوس می تواند باعث دندان درد شود؟

بله. آیا تا به حال متوجه شده اید که دندان های شما در هنگام گرفتگی بینی حساس تر می شوند؟ اگر با علائم سرماخوردگی دندان درد می‌گیرید، احتمالاً به این دلیل است که سینوس‌ها یا حفره‌های بینی متورم شده‌اند و به فک بالایی شما فشار می‌آورند. سینوس های احتقانی همچنین می توانند باعث درد در اطراف چشم یا جای دیگری در سر شما شوند.

چگونه درد سینوس دندان را کاهش دهیم؟

دندان درد سینوسی معمولاً مبهم است تا تیز، اما ممکن است در شب هنگام دراز کشیدن بدتر شود. استفاده از یک بالش اضافی برای بلند کردن سر باید به کاهش فشار کمک کند. همچنین می توانید از داروهای ضد احتقان برای پاکسازی بینی و سینوس ها استفاده کنید.

دندان درد سینوسی چقدر طول می کشد؟

دندان درد ناشی از عفونت سینوسی تنها زمانی شروع به بهبود می کند که التهاب سینوس شما شروع به تسکین کند که می تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد.

وقتی آن را گاز می گیرم یا آن را لمس می کنم، دندانم درد می کند؟

آیا با گاز گرفتن غذا دندان شما درد می کند؟ اگر دندان شما هنگام گاز گرفتن درد می کند، ممکن است به دلیل پوسیدگی، شل شدن پر شدگی یا ترک در دندان شما باشد. یکی دیگر از دلایل بالقوه درد هنگام گاز گرفتن، آسیب به پالپ داخل دندان شما است. اگر این احساس ادامه داشت، نزد دندانپزشک خود بروید تا بتوانید در مورد گزینه های درمانی خود صحبت کنید.

دندان درد در بارداری

زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی در معرض خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند. علاوه بر این، استفراغ ناشی از تهوع صبحگاهی دندان ها را با اسید می پوشاند که مینای دندان را فرسایش می دهد که می تواند باعث حساسیت کلی دندان، درد ناگهانی دندان و به ویژه درد دندان جلویی شود.

برای به حداقل رساندن احتمال دندان درد در دوران بارداری، ادامه معاینات منظم دندانپزشکی و توجه ویژه به بهداشت دهان و دندان در این دوران بسیار مهم است.

دندونم شب ها درد میکنه ولی روز نه

هر یک از این نوع دندان درد می تواند در شب بدتر شود. دندان درد در شب به این دلیل اتفاق می‌افتد که وقتی دراز می‌کشید، فشار خون در سر شما افزایش می‌یابد و به مناطقی که از قبل ملتهب و حساس هستند فشار بیشتری وارد می‌کند.

برای کمک به دندان درد در شب، سعی کنید هنگام خواب سر خود را با یک یا دو بالش اضافی بالا بیاورید. این یک درمان دندان درد نیست، اما باید به تسکین ناراحتی شما در زمانی که به دنبال درمان مناسب برای منبع درد هستید، کمک کند.

درد دندان جلو

در بالا اشاره کردیم که استفراغ ناشی از تهوع صبحگاهی در دوران بارداری می تواند مینای دندان را فرسایش داده و باعث حساسیت دندان و درد ناگهانی دندان، به ویژه درد دندان جلویی شود. اما آیا دلایل دیگری وجود دارد که چرا دندان های جلویی را تجربه می کنید؟

درد دندان جلویی می تواند ناشی از فرورفتگی لثه، حفره ها یا مینای نازک باشد. بسیاری از افرادی که در دندان های جلویی خود احساس درد می کنند، زمانی که چیزی سرد مانند بستنی را گاز می گیرند، بیشتر متوجه آن می شوند که به دلیل حساسیت ناشی از مینای نازک است.

چگونه از شر دندان درد خلاص شویم

تقریباً در هر موردی بهترین چیز برای دندان درد رفتن به دندانپزشک است. تعداد بسیار کمی از علل زمینه‌ای دندان درد را می‌توان در خانه درمان کرد، اگرچه می‌توانید از داروها برای تسکین درد استفاده کنید.

درمان دندان درد که در دندانپزشکی دریافت می کنید به علت درد و میزان جدی آسیب دندان بستگی دارد. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

·       مسکن های قوی (مانند ترامادول)

·       آنتی بیوتیک ها

·       یک پر کردن

·       درمان کانال ریشه

·       یک تاج دندان

·      کشیدن دندان

چه زمانی برای دندان درد به دندانپزشک مراجعه کنیم

توصیه کلی متخصصان این است که در موارد زیر به دندانپزشک مراجعه کنید:

·       درد داری

·       مسکن ها کمکی نمی کنند

·       شما دمای بالایی دارید

·       وقتی گاز می گیرید دردناک است

·       لثه های قرمز دارید

·       طعم بدی در دهان شما وجود دارد

·       گونه یا فک شما متورم شده است

شاید برای درمان دندان درد خود مراجعه به دندانپزشک را به تعویق می اندازید زیرا نگران خود درمان هستید. مطمئن باشید که بی حس کننده های دندانپزشکی مدرن طوری طراحی شده اند که شما را از احساس درد در طول درمان بازمی دارند. اگر به ویژه مضطرب هستید، دندانپزشکی را پیدا کنید که در درمان بیماران عصبی تخصص دارد و در مورد دریافت آرامبخش سوال کنید.

نکته مهم این است که شما درمان لازم برای متوقف کردن دندان درد خود را دریافت کنید و قبل از بدتر شدن مشکل آن را درمان کنید.

تسکین اورژانسی دندان درد

اگر دندان درد شدیدی دارید که نیاز به درمان فوری دارد، یک نوبت بگیرید.

دندانپزشک ممکن است فورا دندان شما را درمان کند، یا ممکن است برای تسکین درد به شما دارو بدهد تا زمانی که بتوانید درمان مناسب را انجام دهید. زمانی که دندان درد شدید دارید، دندانپزشکان می توانند برای تسکین اضطراری دندان درد، مسکن های قوی تجویز کنند. اگر عفونت دندانی داشته باشید ممکن است آنتی‌بیوتیک هم دریافت کنید.

مسکن دندان درد و داروی دندان درد در خانه

اگرچه دندانپزشک شما می‌تواند به شما بگوید بهترین دارو برای دندان درد شما چیست، اما همیشه نمی‌توانید فوراً یک وقت دندانپزشکی بگیرید. ممکن است لازم باشد برای مدتی دندان درد خود را در خانه با مسکن دندان درمان کنید. مسکن های بدون نسخه باید تا حدودی درد دندان را تسکین دهند و همچنین می توانید ژل ها و پمادهای مخصوص با خاصیت بی حسی و ضد التهابی را خریداری کنید.

چگونه سریع دندان درد را متوقف کنیم؟

داروهای طبیعی مختلفی نیز وجود دارد که درد دندان را تسکین می دهد. می توانید روغن میخک را به محل درد بمالید یا به طور دوره ای دهان خود را با آب نمک بشویید.

در همین حال، می‌توانید با اجتناب از موارد زیر که می‌تواند باعث تشدید دندان درد شود، جلوی بدتر شدن دندان درد را بگیرید:

·       غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم

·       هر چیز بسیار شیرین، اسیدی یا تند

·       غذاهای سفت، ترد یا جویدنی

·       جویدن دندان دردناک یا نزدیک آن

·       سیگار کشیدن

برای مطالعه بیشتر در مورد اینکه چه چیزی برای دندان درد مفید است و چگونه می توان سریع دندان درد را در خانه خلاص کرد، مقاله ما را در مورد درمان های خانگی برای دندان درد بخوانید.

سوالات متداول: چگونه می توانم دندان درد خود را در خانه درمان کنم؟

اگر دندان درد شدید دارید، بسیاری از درمان‌های خانگی جواب نمی‌دهند، زیرا مشکل از آسیب یا عفونت عمیق‌تر است. با این حال، اگر دندان درد جزئی دارید، چند درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای تسکین درد آن را امتحان کنید:

·       سعی کنید خمیردندان خود را به خمیر دندانی که برای دندان های حساس ساخته شده است تغییر دهید، این مساله به دندان های شما کمک می کند تا از حساسیت به غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم جلوگیری کنید.

·       آب نمک گرم را در اطراف دهان خود بچرخانید

·       یک داروی مسکن بدون نسخه، مانند ایبوپروفن مصرف کنید

·       از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه های گازدار خودداری کنید

·     برای کمک به کاهش درد، یک کیسه یخ روی سمت دردناک دهان خود قرار دهید

نحوه متوقف کردن دندان درد و تسکین دندان درد: خلاصه

برای جلوگیری از تبدیل شدن دندان درد به یک مشکل مکرر، باید با رعایت بهداشت دهان و دندان به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید که شامل:

·       دندان های خود را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید

·       نخ دندان کشیدن روزانه

·       محدود کردن غذاها و نوشیدنی های شیرین، به ویژه میان وعده ها بین وعده های غذایی

·  انجام معاینات منظم دندانپزشکی

بهترین راه برای از بین بردن دندان درد چیست؟

اگر دندان درد مداوم دارید، بهترین راه برای خلاص شدن از آن مراجعه به دندانپزشک است تا بتواند علت دندان درد شما را تشخیص دهد و درمان کند، مگر اینکه درد شما ناشی از سرماخوردگی یا انسداد سینوس ها باشد. در این صورت باید خود به خود از بین برود. در حالی که منتظر ملاقات با دندانپزشک خود هستید، می توانید از مسکن استفاده کنید یا از ژل های ضد درد برای بی حس کردن درد استفاده کنید.

بهترین مسکن برای دندان درد چیست؟

ایبوپروفن و داروهای طبیعی مانند روغن میخک باعث تسکین دندان درد در خانه می شوند، اما ریشه مشکل را حل نمی کنند. برای اینکه دندان درد شما برای همیشه از بین برود، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا دندان درد من باعث سردرد می شود؟

بله، دندان درد می تواند باعث سردرد شود. درد دندان می‌تواند به سر، صورت، چشم‌ها یا گوش‌های شما سرایت می‌کند – به‌خصوص زمانی که ناشی از عفونت یا احتقان سینوسی باشد.

ممکن است بدون اینکه متوجه شوید دندان قروچه کنید – چه در نتیجه دندان درد یا به دلیل بیماری به نام دندان قروچه. دندان قروچه مداوم می تواند باعث سردرد دندان و درد فک شود، اما می توان آن را حداقل تا حدی با استفاده از محافظ شب درمان کرد.

اگر دندان درد و گوش درد داشته باشم به چه معناست؟

تجربه درد دندان مولر و گوش درد با هم ممکن است به این معنی باشد که شما با یکی از دندان های عقب بالایی خود مشکل دارید. به عنوان مثال، این می تواند یک دندان عقل نهفته، یا پوسیدگی یا عفونت در دندان آسیاب باشد. همچنین ممکن است احتقان بینی باعث درد شود، اما اگر هیچ نشانه ای از سرماخوردگی ندارید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل را بررسی کند.

از کجا می توانم آنتی بیوتیک برای دندان درد تهیه کنم؟

فقط یک دندانپزشک یا پزشک می تواند آنتی بیوتیک تجویز کند. عفونت‌های درمان‌نشده می‌توانند به سرعت به سایر قسمت‌های بدن سرایت کنند، بنابراین در گرفتن وقت فوری دندانپزشکی تأخیر نکنید.

برای دندان درد در اورژانس به شما چه می دهند؟

اگر برای تسکین دندان درد اورژانسی به اورژانس مراجعه کنید، اگر فکر کنند عفونت دارید، ممکن است به شما نسخه ای برای مسکن یا آنتی بیوتیک بدهند. با این حال، همانطور که به شما خواهند گفت، این تنها یک راه حل موقتی است و برای تشخیص و درمان مشکل زمینه ای باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا سرماخوردگی می تواند باعث درد دندان شما شود؟

سرماخوردگی می تواند دندان های شما را دردناک کند. اگر دندان درد همراه با علائم سرماخوردگی دارید، می‌تواند به این دلیل باشد که سینوس‌ها یا حفره‌های بینی متورم شده‌اند که به فک بالایی شما فشار وارد می‌کند.

چرا وقتی دراز می کشم دندانم درد می کند؟

وقتی دراز می کشید، خون بیشتری به سرتان می رود. این باعث افزایش فشار در سر و دهان شما می شود و اگر دندان درد دارید احتمالا آن را بدتر می کند. این همچنین به این معنی است که دندانی که در طول روز درد قابل توجهی ایجاد می کند، هنگام دراز کشیدن در شب بیشتر قابل توجه می شود.

چرا دندان درد می آید و می رود؟

ممکن است هنگام جویدن، دندان درد بیشتری داشته باشید که می تواند به دلیل پوسیدگی باشد. همچنین ممکن است هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم دندان درد را تجربه کنید که به دلیل تحلیل رفتن مینای نازک یا لثه ایجاد می شود. از طرف دیگر، درد دندان در شب بدتر می شود زیرا افزایش جریان خون به سر شما نیز فشار اطراف دهان را افزایش می دهد.

چرا هنگام گاز گرفتن دندان هایم درد می کند؟

اگر هنگام گاز گرفتن دندان‌هایتان درد می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که دندان‌تان ترک خورده، پوسیدگی یا ترمیم شما شل شده است. دلایل دیگر عبارتند از فشار سینوسی ناشی از سرماخوردگی، آبسه دندان یا نیش ناهموار.

وقتی دندان های جلوی شما درد می کند به چه معناست؟

دندان های جلو اغلب به دلیل افزایش حساسیت ناشی از مینای ضعیف آسیب می بینند. اگر متوجه شدید که دندان‌های جلوی شما هنگام گاز گرفتن چیزی سرد یا قرار گرفتن در معرض هوای سرد درد می‌کند، احتمالاً علت آن همین است.

آیا می توانید برای دندان درد به اورژانس بروید؟

 

اگر مسکن ها موثر نبودند و دندان درد غیر قابل تحملی دارید و نمی توانید دندانپزشک اورژانسی پیدا کنید، می توانید برای دندان درد به اورژانس بروید. اگر فکر کنند عفونت دارید ممکن است آنتی بیوتیک دریافت کنید. با این حال، همچنان باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا