بعد از کشیدن دندان چه باید بخورم؟

کشیدن دندان

بعد از کشیدن دندان چه بخورم؟

پس از کشیدن دندان باید مراقب آنچه می خورید و می نوشید باشید. غذاهای نرم برای چند روز اول بهترین هستند، از غذاهای ترد، جویدنی، تند یا سفت اجتناب کنید. محل کشیدن دندان شما احتمالاً بعد از عمل حساس و دردناک خواهد بود و شما باید از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که باعث ناراحتی یا مانع بهبودی می شود خودداری کنید.

چرا دندان ها به کشیدن نیاز دارند؟

·       دندان عقل نهفته یا آنهایی که باعث مشکلات دیگری در دهان می شوند

·       پوسیدگی بیش از حدی که دندانپزشک نمی تواند آن را با پر کردن یا روکش ترمیم کند

·       شکستگی یا ضربه به دهان

·       آماده سازی ارتودنسی

·       شلوغی دندان

·      بیماری شدید لثه

روش کشیدن دندان

ابتدا دندانپزشک شما دندان و نواحی اطراف آن را به طور کامل معاینه می کند. دندانپزشک از اشعه ایکس دیجیتال برای بررسی استخوان زیرین و بررسی آسیب استفاده می کند. آنها به شما اطلاع می دهند که آیا جراحی را توصیه می کنند یا خیر.

برای کشیدن دندان، ابتدا دندانپزشک محل را با بی حسی موضعی بی حس می کند. دندانپزشک به آرامی دندان را با ابزار مخصوص لق می کند و از سوکت خارج می کند.

اگر دندان نهفته است، به شدت پوسیده شده یا در خط لثه یا زیر آن شکسته شده است، ممکن است دندانپزشک برای برداشتن آن نیاز به برشی در لثه شما داشته باشد.

پس از درآوردن دندان، دندانپزشک سوکت را تمیز و ضد عفونی می کند. ممکن است نیاز به استفاده از بخیه برای بستن ناحیه جراحی داشته باشند.

غذاهایی که بعد از کشیدن دندان باید خورد؟

بعد از کشیدن دندان چه بخورم؟

حداقل تا یک ساعت پس از جراحی چیزی نخورید. لثه ها و محل جراحی برای چند روز حساس خواهند بود. با بهبود محل جراحی، می توانید به تدریج غذای معمولی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اما در چند روز اول از غذاهای نرم که نیازی به جویدن ندارند استفاده کنید. این غذاها عبارتند از:

·       بستنی

·       میلک شیک

·       سوپ های ولرم

·       تخم مرغ نرم

·       پاستا خوب پخته شده

·       ماست بدون میوه یا مخلوط

·       پودینگ

بعد از دو تا سه روز، می توانید بافت بیشتری به غذای خود اضافه کنید، اما به آرامی پیش بروید. همچنین می توانید غذاهای گرم تری بخورید. شروع کن با:

·       نان نرم

·       ماست با میوه

·       رشته فرنگی

·       پاستا

·       تخم مرغ

·       پوره سیب زمینی

·       مرغ نرم و گوشت چرخ کرده

·       پنیر

از این غذاها و نوشیدنی ها به طور کلی اجتناب کنید

بعد از جراحی دندان چه باید بخورم؟

·       استیک و گوشت های جویدنی

·       آب نبات جویدنی، چسبنده یا سفت

·       غذاهای ترد

·       غذاهای ادویه دار

·      الکل

احتیاط کنید

از غذاهای خیلی گرم یا سرد خودداری کنید. در چند روز اول با نی ننوشید، زیرا ممکن است لخته خون از بین برود و حفره خشک دردناکی را تجربه کنید.

سوالات متداول در مورد کشیدن دندان

چرا باید دندان های نهفته کشیده شوند؟

دندان‌های نهفته می‌توانند دندانهای همسایه‌ خود را فشار دهند و باعث شلوغی و مشکلات دندانی شوند. آنها می توانند به دندان های دیگر آسیب برسانند و همچنین می توانند باعث درد و عفونت شوند.

چه مدت باید بعد از کشیدن دندان منتظر بمانم تا بتوانم یک رژیم غذایی معمولی داشته باشم؟

اکثر مردم می توانند تقریباً بعد از 7 تا 10 روز به طور معمول غذا بخورند، اما عجله نکنید که به غذاهای عادی برگردید. با محل جراحی خود به دقت رفتار کنید و درک کنید که اگر غذاهای خاصی را خیلی زود بخورید، ممکن است احساس ناراحتی کنید و روند بهبودی را طولانی کنید. اگر دندان نهفته یا بخیه دارید، بهبودی طولانی‌تر طول می‌کشد.

با دندانپزشک خود تماس بگیرید

اگر مشکل دندان دارید و فکر می کنید که نیاز به کشیدن دارید، لطفاً همین امروز با ما تماس بگیرید. ما می توانیم به آرامی دندان شما را بکشیم و به شما کمک کنیم تا به آرامی بهبود پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا