چرا لثه های من خونریزی می کنند؟

خونریزی لثه

چرا لثه های من خونریزی می کنند؟

اگر لثه های شما خونریزی می کند، برای معاینه دندان های خود به دندانپزشکی ما مراجعه کنید.  ما می‌توانیم شما را معاینه کنیم و مشخص کنیم که آیا دندان هایتان به دلیل تحریک ساده خونریزی می‌کنند یا نگرانی‌های سلامتی بیشتری وجود دارد. شما می توانید با شماره تلفن 02144421205 یک قرار ملاقات در مطب پونک تعیین کنید. در ضمن، در ادامه مواردی بیان می شود که باید در مورد لثه های خود بدانید.

علائم بیماری لثه که باید مراقب آنها باشید

ما شما را تشویق می کنیم که مراقب سلامت لثه خود باشید و در صورت تداوم هر یک از این علائم در کمتر از یک هفته با ما تماس بگیرید.

§       خونریزی لثه

§       لثه های متورم

§       لثه های قرمز یا تحریک شده

§       دندان های شما طولانی تر به نظر می رسند

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، بهترین کار این است که برای تشخیص دقیقتر با دندانپزشک شبانه روزی و اورژانس دندانپزشکی ما  تماس بگیرید. خوددرمانی می تواند منجر به مشکلات دیگری شود زیرا ممکن است به علت واقعی مشکل رسیدگی نکنید. می توانید با شماره تلفن 02144421205 یک قرار ملاقات با مطب ما در پونک تعیین کنید.

علل بیماری لثه

§       بهداشت ضعیف دهان

§       ایجاد پلاک و جرم در زیر بافت لثه

§       دیابت

§       سیگار کشیدن

§       بارداری

§      برخی داروها

نحوه مدیریت و درمان بیماری لثه

راه های مختلفی برای پیشگیری از بیماری لثه و علائم ناشی از آن وجود دارد. اگر قبلاً علائم خونریزی یا تورم لثه ها را تجربه کرده اید، پیروی از این مراحل همچنان به شما کمک می کند. با این حال، عاقلانه است که برای معاینه به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا ما بتوانیم توصیه های درمانی مختص شما را ارائه دهیم.

در عین حال، می توانید علائم خود را با انجام موارد زیر مدیریت کنید:

§       مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. به یاد داشته باشید که حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و در صورت مسواک زدن از مسواک نرم یا برقی استفاده کنید. مطمئن شوید که غذا را از لثه‌هایتان دور می‌کنید و به سمت مرکز دهانتان می‌کشید. این برای جلوگیری از تجمع پلاک در خط لثه شما مهم است. نخ دندان کشیدن باید حداقل یک بار در روز باشد و حتماً باید از کناره‌های دندان‌هایتان به سمت پایین بروید.

§       دندان های خود را دو بار در سال تمیز کنید. ما شما را تشویق می‌کنیم که دو بار در سال به مطب دندان‌پزشکی ما مراجعه کنید تا بتوانیم دندان‌هایتان را تمیز کنیم، پلاک‌ها و جرم‌های باقی‌مانده از مسواک زدن روزانه‌تان را از بین ببریم. این بهترین دفاع شما در برابر بیماری لثه یا حتی برخی از علائم ظریف مانند خونریزی و تورم است.

§       سیگار نکشید. بیش از آنکه برای ریه های شما مضر باشد، استفاده از محصولات تنباکو برای سلامت دهان و دندان شما نیز مضر است. نه تنها می تواند منجر به سرطان دهان شود، بلکه خطر ابتلا به بیماری لثه را نیز افزایش می دهد.

§       یک روش تمیز کردن عمیق را برنامه ریزی کنید. اگر قبلاً بیماری لثه داشتید، ممکن است توصیه کنیم که یک روش تمیز کردن عمیق یا صاف کردن و جرم گیری ریشه را انجام دهید. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا جرم و پلاک ایجاد شده در زیر بافت لثه را از بین ببرد. این روش معمولاً در دو تا چهار جلسه تکمیل می شود، اما برای از بین بردن علت مشکل فوق العاده خوب عمل می کند.

بیماری لثه

چرا هنگام مسواک زدن لثه هایم خونریزی می کند؟

هنگامی که دندان های خود را مسواک می زنید، اغلب موهای زائد بلافاصله روی لثه یا کنار آن قرار می گیرند. بافت لثه حساس است و اگر از مسواک سفت استفاده می‌کنید یا به شدت مسواک می‌زنید، می‌توانید آنها را خراش دهید و تحریک کنید. پیشنهاد ما این است که از یک مسواک برقی یا باتری دار استفاده کنید زیرا می توانید بدون اعمال فشار زیاد، تمیزی عالی داشته باشید. این نوع روش باید تسکین لازم را برای لثه های شما فراهم کند.

چرا وقتی نخ دندان می کشم لثه هایم خونریزی می کند؟

اغلب اوقات، این به این دلیل است که شما برای مدت طولانی از نخ دندان استفاده نکرده اید. اگر مدتی گذشته باشد، لثه‌های شما ممکن است در هنگام شروع روتین نخ دندان حساس، تحریک شده یا حتی خونریزی کنند. هنگامی که نخ دندان کشیدن روزانه را شروع می کنید، لثه های شما دیگر نباید خونریزی کنند. در این فرآیند پلاک را از بین لثه و دندان‌هایتان پاک می‌کنید و به سلامت بهتر آن‌ها کمک می‌کنید. ما می‌توانیم به شما نشان دهیم که چگونه دندان‌هایتان را به درستی نخ دندان بکشید تا مطمئن شوید که تمیزی واقعاً خوبی دارید. با شماره 09106508484 تماس بگیرید و اگر بعد از یک هفته استفاده روزانه از نخ دندان به خونریزی لثه های شما ادامه می دهد، به ما اطلاع دهید.

چرا لثه هایم متورم شده است؟

اگر لثه های شما شروع به تورم کرده اند، دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد. اولین مورد این است که شما با خوردن چیزی که تیز یا ساینده است، لثه های خود را تحریک کرده اید یا به طور تصادفی آنها را خراش داده اید. مورد دوم و به احتمال زیاد این است که شما از مراحل اولیه بیماری لثه رنج می برید. التهاب لثه به طور معمول باعث تورم، قرمزی و تحریک لثه های شما می شود. این یک علامت هشدار دهنده است که باید شما را به تعیین قرار ملاقات با دندانپزشکی ما سوق دهد. اگر متوجه این علامت هشدار اولیه شدید و به دنبال درمان هستید، ممکن است تمیز کردن دندان تمام چیزی باشد که برای درمان این عارضه لازم است تا لثه‌های شما به سلامتی خود برگردند. در غیر این صورت، علائم ممکن است به تدریج بدتر شوند.

چرا هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن لثه هایم حساس هستند؟

ممکن است بیماری لثه داشته باشید. حتی در مراحل اولیه، این وضعیت می تواند لثه های شما را حساس و تحریک کند. در غیر این صورت، ممکن است چیزی اسیدی یا ساینده بخورید که آنها را موقتاً حساس می کند، اما باید ظرف یک روز یا بیشتر از بین برود.