برای چه کسانی کشیدن دندان عقل ضروری است؟

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل برای چه کسانی ضروری است؟

ایده کشیدن دندان عقل چیزی است که می تواند جرقه ترس را در افراد ایجاد کند زیرا شامل برداشتن دندان های فرو رفته است. با این حال، تکنولوژی مدرن دردناک بودن این روش را کاهش داده است. علاوه بر این، آموزش عمیقی که دندانپزشکان عمومی می گذرانند، تضمین می کند که این روند کارآمد و سریع خواهد بود.

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که نیاز به کشیدن دندان عقل معمول است، اما برای همه افراد ضروری نیست. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه زمانی کشیدن دندان عقل ضروری است و چه کسانی ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

در ادامه یک نمای کلی از کشیدن دندان عقل، از جمله اینکه چه کسی و چه زمانی به آن نیاز دارد، آورده شده است. این اطلاعات می تواند برای افرادی که مطمئن نیستند چه زمانی دندان عقل باید برداشته شود بسیار مفید باشد.

درد

افرادی که در اثر رویش دندان عقل خود دچار درد، ناراحتی یا سوزش می شوند، قطعا نیاز به کشیدن دندان دارند. در اغلب موارد، درد غیرقابل تحمل است، که می تواند منجر به سردرد، درد فک و گردن درد نیز شود. درد ممکن است تیز یا مبهم باشد، که هر دو می‌توانند نشانه‌ای از فشار دادن دندان‌ها به دندان‌های دیگر و ایجاد مشکلاتی باشند.

درد به این دلیل اتفاق می‌افتد که وقتی دندان‌های عقل رشد می کنند، دندان‌های آسیاب پشتی دیگر معمولاً مجبور می‌شوند تا جابجا شوند. این می تواند روی آن دندان ها تاثیر گذاشته  و دردناک باشد زیرا کل دندان و ریشه ها تحت فشار قرار می گیرند.

برای مقابله با درد یا ناراحتی تا زمان کشیدن دندان عقل، استفاده از مسکن های بدون نسخه و کمپرس یخ ایده آل است. این همچنین می تواند به تورم یا التهاب اطراف کمک کند.

تاثیرگذاری

یکی دیگر از مشکلات رایج دندان عقل نهفتگی آن است. هنگامی که آنها بیرون می زنند، می توانند پشت دندان های دیگر یا زیر استخوان فک گیر کنند. هر دو سناریو می توانند بسیار خطرناک باشند و می توانند منجر به حفره ها و عفونت های زیر بافت های نرم شوند. این می تواند منجر به نیاز به جراحی یا درمان جدی، جدای از کشیدن دندان عقل شود. علائم نهفتگی ممکن است شامل خونریزی، درد شدید و التهاب باشد.

شلوغی

کسانی که شروع به تجربه شلوغی می کنند به کشیدن دندان عقل نیاز دارند. هنگامی که دندان عقل رویش می کند، ممکن است به دندان های طبیعی فشار وارد کند و منجر به جابجایی و شلوغی شود که هر دو می توانند مضر و همانطور که قبلاً گفته شد دردناک باشند.

شلوغی ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشد و ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت دهان و دندان شود زیرا دندان ها بیشتر مستعد تجمع باکتری هستند. برای جلوگیری از شلوغی، که می تواند منجر به مشکلات دیگری شود، بهتر است تحت عمل کشیدن دندان عقل قرار بگیرید. در بیشتر موارد، دندان عقل را می توان قبل از انجام یک جابجایی بیش از حد برداشت، بنابراین نیازی به تنظیم دندان های طبیعی از طریق درمان ارتودنسی از بین می رود.

عفونت

گاهی اوقات وقتی دندان عقل رویش می کند، پشت بافت نرم، عفونی می شود.اگر دندان‌ها یا لثه‌های معمولی شروع به عفونی شدن با باکتری کنند، دندانپزشک قطعاً نیاز به کشیدن دندان عقل خواهد داشت.

چه چیز دیگری بدانیم

وقتی صحبت از کشیدن دندان عقل به میان می آید، درک این نکته مهم است که علائمی که در اثر رویش دندان عقل رخ می دهد، پس از برداشتن دندان عقل از بین خواهند رفت. البته بلافاصله پس از کشیدن یک دوره بهبودی وجود دارد که ممکن است برای مدتی ناراحت کننده باشد، اما در طولانی مدت هیچ درد، التهاب یا تورم وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا