نگاهی دقیقتر به ونیرهای دندانی

نگاهی دقیق تر به ونیرهای دندان

ونیرهای دندانی

قبل از اینکه وارد بحث شویم مقاله ما در رابطه با ونیر دندان: هر آنچه درباره ونیر دندان باید بدانیم را اینجا میتوانید مطالعه فرمایید.

وقتی از ظاهر لبخند خود ناراضی هستید، ممکن است متوجه شوید که در هر موقعیتی از لبخند زدن یا نشان دادن دندان خود اجتناب می کنید. نارضایتی از ظاهر دندان های خود می تواند تأثیرات مخربی بر اعتماد به نفس شما داشته باشد. با این حال، راه‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید لبخند خود را تغییر دهید تا هرگز نخواهید لبخند زدن را متوقف کنید. ونیر‌های دندان راهی شگفت‌انگیز برای اصلاح کامل دهان و ایجاد لبخندی که همیشه آرزویش را داشتید به خود می‌دهند.

ونیر دندان می توانند به اصلاح طیف وسیعی از نگرانی های دندانی مانند:

·       تغییر رنگ دندان ها

·       دندان های بریده شده

·       دندان های شکسته

·       شکل دندان های شما

منجر شود.ما طیف وسیعی از گزینه‌های ونیر دندان را ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کند لبخندی رویایی بسازید که متناسب با بودجه شما باشد. قبل از دریافت ونیر دندان، باید تحقیقات خود را کامل کنید و همچنین با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این برنامه درمانی مناسب برای شما است. دیدن عکس های قبل و بعد از کاری که دندانپزشک انتخابی شما قبلا انجام داده است نیز بسیار مهم است، زیرا همه ونیرها یکسان ساخته نمی شوند. برای کمک به شما، اطلاعات مهمی را در مورد این فرآیند برجسته کرده ایم تا به شما کمک کند تصمیم درستی برای اصلاح لبخند خود بگیرید.

ونیر دندان: آنها چیستند؟

ونیرهای دندانی پوسته ها یا روکش های نازکی به رنگ دندان هستند که روی سطح دندان شما قرار می گیرند. آنها معمولا از پرسلن یا مواد کامپوزیت ساخته می شوند و برای بهبود ظاهر کلی لبخند شما طراحی شده اند. آن‌ها می‌توانند به روشن‌تر شدن لبخند، صاف کردن سطوح ناهموار یا بهبود ظاهر لبخند طبیعی شما کمک کنند.

ونیرها با برداشتن یک لایه جزئی از سطح دندان‌ها کار می‌کنند تا فضایی را برای روکش بدون تأثیر بر اعصاب یا استحکام دندان‌ها باز کنند. هنگام در نظر گرفتن ونیرهای دندانی، مهم است بدانید که لازم نیست هر دندان را به طور کامل تغییر دهید، در صورت تمایل می توانید دندان های خاصی را برای درمان انتخاب کنید. هنگامی که با دندانپزشک خود لبخند خود را طراحی می کنید، با مشاوره دندانپزشک خود، کنترل کاملی بر نحوه ظاهر شدن نتیجه نهایی دارید. می‌توانید ونیرها را با رنگ دندان فعلی‌تان مطابقت دهید یا چند درجه سفیدتر کنید تا لبخندی درخشان‌تر داشته باشید – انتخاب با شماست!

ونیر دندان

انواع ونیر دندان

دریافت ونیر دندان دارای طیف وسیعی از مزایا است. یکی از بزرگترین مزیت ها این است که نسبتاً غیر تهاجمی هستند و نسبت به بریس ها یا سایر درمان های ارتودنسی روندی کمتر دردناک و سریع تر دارند. ونیرهای چینی نیز دائمی نیستند زیرا هر 10 تا 15 سال یکبار باید تعویض شوند، به این معنی که در صورت تمایل می توانید در طول زمان، لبخند خود را کمی اصلاح کنید.

اگر با سفید کردن دندان‌های خود مشکل دارید، ونیرهای دندانی نیز راه‌حل نهایی هستند. متأسفانه، لکه‌های خاص یا تغییر رنگ دندان را نمی‌توان با سفید کردن دندان‌های اولیه پاک کرد، با این حال، با ونیر‌ها می‌توانید سایه دندان‌های خود را سفارشی کنید. ونیرهای چینی همچنین در برابر لکه مقاوم هستند و به این معنی است که نگران تغییر رنگ نخواهید بود. ونیرهای کامپوزیت مانند پرسلن کاملاً مقاوم در برابر لکه نیستند، اما همچنان می‌توانند دندان‌های شما را درخشان‌تر و سفیدتر از سفید کردن به تنهایی نشان دهند.

در موارد خاص، ونیرهای دندانی را می‌توان برای بهبود ظاهر دندان‌های کج یا نامرتب، بدون نیاز به انجام درمان‌های خاص صاف کردن دندان استفاده کرد. با این حال، این همیشه برای همه صدق نمی کند، بنابراین مهم است که با دندانپزشک خود صحبت کنید تا بدانید روکش های دندانی چگونه می توانند به طور خاص به دندان های شما کمک کنند.

فرآیند انجام ونیر دندان

§       مشاوره اولیه و برنامه ریزی لبخند

اولین قدم برای تهیه ونیر دندان، رزرو نوبت برای مشاوره با دندانپزشک است. در طول این ملاقات، دندانپزشک دندان های شما را تجزیه و تحلیل می کند. پس از آن، آنها با شما می نشینند و در مورد لبخند رویایی شما بحث می کنند و با شما در مورد چگونگی ایجاد آن کار می کنند. ما طرح لبخند مناسب شما را ارائه می دهیم.

§       قالب گیری و آماده سازی دندان

نوبت دوم بسته به نوع ونیر دندانی که شما تصمیم می گیرید متفاوت است. اگر ونیرهای کامپوزیت ما را انتخاب می‌کنید، این ونیرها مستقیماً روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند و در همان نوبت استفاده می‌شوند. برای ونیرهای چینی، نوبت دوم شما شامل آماده سازی دندان های طبیعی برای ونیرها و گرفتن قالب یا اسکن دیجیتالی از دندان های شما خواهد بود. سپس اینها فرستاده می شوند تا ونیرهای شما به صورت سفارشی ساخته شوند. شما این نوبت را با طرح لبخند موقت خود ترک خواهید کرد تا شکل سفارشی ونیرهای جدید خود را برای چند هفته در حالی که ونیرهای چینی شما ساخته می شوند آزمایش کنید.

§       کاربرد

نوبت ملاقات سوم در مورد ونیرهای چینی هیجان انگیزترین است، لبخند جدید شما رسما ایجاد شده و آماده پوشیدن شماست! این روش کم تهاجمی است، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد، هر چیزی که ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، احساس نمی کنید زیرا ناحیه با بی حسی موضعی بی حس شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا