بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

یکی از اولین چیزهایی که دیگران در مورد شما متوجه می شوند لبخند شماست. پس جای تعجب نیست که یک دندان سفیدتر می تواند تأثیری ماندگار بگذارد. بدیهی است که مطالعات نشان می دهد که دندان های سفید شده با جذابیت بالاتری مرتبط هستند و به نظر می رسد که به مینای اصلاح نشده ترجیح داده می شوند.

اما برای دستیابی به دندانی به سفید مرواریدی نباید به محصولات سفید کننده خانگی و خمیر دندان محدود شوید. درمان های حرفه ای بلیچینگ دندان، مانند مواردی که توسط دندانپزشکان ما انجام می شود، در روشن شدن لبخند شما موثرتر است. آنها همچنین هنگام نظارت ایمن تر هستند.

بلیچینگ دندان /سفید کردن دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان فرآیندی است که در آن رنگ دندانها روشن می شود. این امر با تغییر مینای دندان با استفاده از یک ماده سفید کننده، که رایج ترین آن پراکسید هیدروژن است، به دست می آید. هنگامی که پراکسید هیدروژن به داخل دندان نفوذ می کند، اکسید می شود و در نتیجه اجزای رنگدانه کمتری ایجاد می شود.

به طور خلاصه، لکه ها را می شکند و یک اثر سفید کننده ایجاد می کند.

یک درمان بلیچینگ دندان در مطب همچنین به از بین بردن لکه هایی که به روش های دیگر پاک نمی شوند کمک می کند. تغییر رنگ دندان می تواند نتیجه دو نوع رنگ آمیزی باشد: بیرونی و درونی. لکه های بیرونی شامل لکه هایی است که در اثر عوامل محیطی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن قهوه ایجاد می شوند. اینها معمولاً توسط دندانپزشک در طول تمیز کردن معمولی برداشته می شوند.

از سوی دیگر، بلیچینگ دندان عمدتاً لکه‌های ذاتی را که به دلیل فرسودگی و افزایش سن ایجاد می‌شوند، هدف قرار می‌دهد. از بین بردن این نوع لکه دشوارتر است.

آیا بلیچینگ دندان بی خطر است؟

استفاده از روش های تایید شده توسط دندانپزشک برای سفید کردن دندان ها بی خطر است. این امر به ویژه زمانی صادق است که با دندان ها و لثه های سالم شروع کنید. حتی زمانی که در مطب زیر نظر یک متخصص دندانپزشکی انجام شود، ایمن تر است.

یک تصور غلط رایج در مورد بلیچینگ این است که به مینای دندان شما آسیب می رساند. مینای دندان شما سخت ترین و بیرونی ترین لایه دندان شما و لایه ای است که مستعد لک و تغییر رنگ است.

نرم شدن مینای دندان می تواند منجر به افزایش احتمال پوسیدگی شود و می تواند باعث حساسیت دندانی شود. خوشبختانه، عوامل سفید کننده به مینای دندان شما آسیب نمی رسانند، و همچنین شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مینای دندان را نرم یا کنده می کند.

خطرات مربوط به بلیچینگ دندان عموماً با محصولات سفید کننده دندان در خانه مرتبط است. این معمولاً به این دلیل رخ می دهد که محصولات به درستی استفاده نمی شوند. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از پراکسیدها می تواند منجر به حساسیت موقت شود و در واقع می تواند دندان های شما را به مرور زمان تیره تر کند.

بسیار مهم است که دندان های شما زیبا و سالم بمانند. به همین دلیل است که دندانپزشکان ما در سفید کردن ملایم، ایمن و طولانی مدت دندان ها با استفاده از بلیچینگ زوم پاور تخصص دارد.

زوم بلیچینگ چیست؟

زوم فرآیند بلیچینگ مورد استفاده دندانپزشکان ما و پرکاربردترین فرآیند در جهان است. استفاده از پراکسید هیدروژن را با فناوری پیشرفته نور LED ترکیب می کند تا حداکثر نتایج را ارائه دهد.

هنگامی که متخصص دندانپزشکی ژل پراکسید هیدروژن را به دندان های شما می زند، نور زوم به نفوذ ژل کمک می کند. این فرآیند به سرعت تغییر رنگ و لکه ها را از بین می برد. کل این روش تنها حدود 60-45 دقیقه طول می کشد، اما این زمان به سه تا چهار جلسه 15 دقیقه ای تقسیم می شود.

بین هر جلسه، قبل از شروع مجدد، یک لایه ژل سفید کننده جدید به دندان های شما اضافه می شود. هنگامی که این روش به پایان رسید، ژل دیگری روی دندان های شما اعمال می شود، این بار برای کمک به کاهش حساسیت.

قبل از دریافت درمان بلیچینگ زوم، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید. این نه تنها به تعیین سلامت دندان‌های شما کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد هر آنچه سوال دارید بپرسید.

چه کسی می تواند درمان های سفید کننده دندان را انجام دهد؟

برای بهترین و مطمئن ترین نتایج، سفید کردن دندان ها باید زیر نظر دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی انجام شود. این به این دلیل است که این تنظیم دسترسی به بهترین درمان ها و ابزارها را ارائه می دهد. بلیچینگ در مطب توسط متخصص دندانپزشکی گزینه ایده آلی برای سفید کردن دندان های شماست.

این بدان معنا نیست که جایی برای سفید کردن در خانه وجود ندارد.  بلیچینگ خانگی مکمل درمان های سفید کننده موجود در مطب است.

در طول بلیچینگ دندان ها چه اتفاقی می افتد؟

سفید کردن دندان یک درمان ساده، ایمن و نسبتا سریع است که می تواند در کمتر از یک ساعت در مطب انجام شود. در این مدت، ژل پراکسید هیدروژن روی دندان های شما اعمال می شود. در مرحله بعد، از یک چراغ LED برای کمک به نفوذ به دندان ها و تسریع روند سفید کردن استفاده می شود.

در این مرحله، ترکیبات لکه روی دندان شما توسط یک واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون تجزیه می شوند، که در سفید کردن دندان ها بسیار موثر است، شما این اتفاق را احساس نخواهید کرد. سفید کردن دندان در مطب توسط دندانپزشک ایمن و بی خطر است. این فرآیند به سه جلسه مختلف تقسیم می شود که هر جلسه 15 دقیقه طول می کشد. لایه جدیدی از ژل بین جلسات اعمال می شود. در طول هر جلسه از یک چراغ زوم برای تسریع درمان استفاده می شود. تقریباً در 45 دقیقه، می توانید لبخند خود را تا هشت درجه سفید کنید.

قبل از بلیچینگ دندان از دندانپزشک چه بپرسم؟

قبل از درمان سفید کردن دندان، توصیه می شود برای تعیین سلامت دندان ها و لثه های خود معاینه شوید. همچنین این امکان را به شما می دهد که هر گونه سوالی را از دندانپزشک خود بپرسید.

قبل از درمان حرفه ای سفید کردن دندان، بپرسید که چقدر برای شما موثر است؟ در معاینه اولیه، متخصص دندانپزشکی ما این فرصت را خواهد داشت که علت تغییر رنگ شما را تشخیص دهد. هنگامی که این موضوع شناخته شد، می توانیم تعیین کنیم که کدام درمان موثرتر خواهد بود.

همچنین مهم است که هر گونه نگرانی را قبل از درمان در میان بگذارید. اگر قبلاً کار دندانپزشکی داشته اید، بپرسید که چگونه سفید کردن ممکن است بر آن تأثیر بگذارد. دندانپزشکان ما قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا درمان اضافی لازم است یا خیر. این به ویژه برای کسانی که روکش دارند صادق است.

در آخر بپرسید دندان هایتان چقدر باید سفید باشند. با یک متخصص دندانپزشکی می توانید بفهمید که چند جلسه طول می کشد تا به رنگ دلخواه خود برسید.

اگر به دنبال سفید کردن حرفه ای دندان یا بلیچینگ دندان هستید، با دندانپزشکان ما مشورت کنید. برای دستیابی به لبخندی درخشان و سالم تر، با متخصصان دندانپزشکی ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا