گزینه هایی برای جایگزینی دندان های از دست رفته

دندان های از دست رفته

گزینه هایی برای جایگزینی دندان های از دست رفته

ما چندین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته داریم. اگر دندانی دارید که در اثر تصادف از بین رفته یا به دلیل پوسیدگی برداشته شده است، ما می توانیم روشی را برای جایگزینی آن انجام دهیم تا بتوانید عملکرد و ظاهر کامل لبخند خود را به دست آورید. 

اگر در منطقه غرب تهران زندگی می کنید، از شما دعوت می کنیم با شماره تلفن 02144421205 مربوط به مطب پونک تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تعیین کنید. اگر در منطقه جنوب تهران زندگی می کنید، از شما دعوت می کنیم با شماره تلفن 02133774262 مربوط به مطب دولت آباد تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تعیین کنید.

پس از معاینه شما، توصیه می کنیم که کدام روش احتمالاً بهترین نتایج را برای اهداف ظاهری و سبک زندگی شما ارائه می دهد.

چگونه تشخیص دهم کدام گزینه جایگزینی دندان از دست رفته برای من مناسب است؟

 ما دندانپزشکان، مساله اهمیت این نوع انتخاب را درک می کنیم. می دانیم که وقتی 10 نفر را با از دست دادن دندان می بینیم، هر کدام از آنها هدف متفاوتی خواهند داشت و سبک زندگی آنها نیز متفاوت خواهد بود. مواردی مانند نوع غذایی که دوست دارید بخورید، چه ورزش می کنید یا نه، اگر اهل معاشرت و صمیمیت هستید یا ترجیح می دهید خودتان را حفظ کنید، می تواند روی گزینه جایگزینی دندان برای شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که وقتی برای مشاوره وارد می شوید، ما برای پرسیدن سوالات و آشنایی با شما وقت می گذاریم. پرسیدن در مورد سرگرمی‌هایتان و اینکه آیا ورزش می‌کنید یا نه، ممکن است برای شما نابجا به نظر برسد، اما همه چیز با هم کار می‌کند. به عنوان مثال، اگر سرگرمی های شما شامل آواز خواندن در گروه کر است، دندان مصنوعی ممکن است راه حل خوبی برای شما نباشد زیرا ممکن است از جای خود خارج شود. به طور همزمان، اگر دوست دارید در ماراتن بدوید، به یک روش جایگزینی دندان نیاز دارید که با ضربه تهاجمی شل نشود. پس از پرسیدن سوال از شما و انجام معاینه فیزیکی، توصیه می کنیم که کدام گزینه برای سبک زندگی شما مناسب تر است. اگر شما کاندیدای خوبی برای همه آنها هستید، ما همه آنها را به شما اطلاع خواهیم داد تا بتوانید سوالات دقیق تری در مورد رویه ها و هزینه های مربوطه بپرسید.

از بین تمام گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته، کدام یک بادوام ترین است؟

ایمپلنت دندان

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، ما دندانپزشکان می توانیم یک دندان جایگزین خوش ساخت و بادوام به شما بدهیم. با این حال، اگر به دنبال گزینه جایگزینی هستید که ظاهر، احساس و رفتاری مانند یک دندان طبیعی داشته باشد، ایمپلنت دندان موثرترین است. هنگام تکمیل این روش، یک پایه تیتانیومی در زیر لثه کاشت و آن را روی استخوان فک محکم می کنیم. این به عنوان یک سیستم ریشه جایگزین عمل می کند. در طی یک تا چند ماه، تیتانیوم و استخوان با هم ترکیب می‌شوند و سیستم ریشه جدیدی ایجاد می‌کنند که به همان قدرت اصلی است. فرآیند استئواینتگراسیون این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا جایگزینی محکم و بادوام برای شما ارائه دهیم که می‌توانید روی آن حساب کنید. ما دندانپزشکان، دندان جدیدی را که به طور خاص برای ترکیب شدن با دندان های اطراف شما ایجاد شده است وصل می کنیم. ایمپلنت بهترین گزینه برای جایگزینی دندان طبیعی است. توجه به این نکته ضروری است که این یک روش جراحی است واستخوان فک شما باید تراکم کافی داشته باشد. به این ترتیب، همه واجد شرایط این روش نیستند. با این حال، راه حل های جایگزین بادوام دیگری مانند بریج دندان نیز وجود دارد.

بریج دندان

یک بریج با محکم کردن یک تاج دندان به دو دندان اطراف دندان از دست رفته ایجاد می شود. این روکش ها به عنوان لنگر برای نگه داشتن یک بریج رنگ لثه در محل قرار می گیرند که دندان جدید روی آن محکم می شود. این بادوام ترین راه حل غیر جراحی است که می توانید برای جایگزینی دندان از دست رفته دریافت کنید، زیرا محکم به آن چسبیده است. بسیاری از بیماران ما این را به عنوان جایگزینی برای دندان مصنوعی ترجیح می دهند، در حالی که نسبت به ایمپلنت کمتر تهاجمی است. در طول یک مشاوره، ما می‌توانیم مزایای هر دو گزینه را توضیح دهیم تا بتوانید تعیین کنید که کدام راه‌حل برای شما مناسب‌تر است. علاوه بر این، اگر محدودیت‌هایی دارید، مانند سالم نبودن دندان‌های باقی‌مانده برای پشتیبانی از بریج، به شما اطلاع می‌دهیم و راه‌حل دیگری پیشنهاد می‌کنیم.

پروتز دندان

در برخی موارد، پروتز یک راه ایده آل برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. اگرچه به اندازه ایمپلنت یا بریج بادوام یا محکم نیستند، اما جایگاه خود را دارند. پروتزهای مصنوعی یک راه حل فوری ایده آل در زمان انتظار برای یک عمل زیبایی دیگر هستند. همچنین، اگر از تحلیل لثه رنج می برید و دندان های محکم و باقی مانده ای ندارید، ممکن است این جایگزین لازم باشد. در این شرایط، دندانپزشکی مدرن امکان استفاده از مجموعه ای از دندان مصنوعی را فراهم کرده است که طبیعی به نظر می رسد و احتمال افتادن از جای خود کمتر است.

آیا گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته من تحت تأثیر سن من خواهد بود؟

هدف ما  دندانپزشکان ارائه یک جایگزین دندان است که زیبا باشد، ظاهری طبیعی داشته باشد و برای سبک زندگی شما مفید باشد. سن، در حالی که عاملی در مراقبت های بهداشتی است، با راه حل ایده آل جایگزینی دندان شما ارتباط کمتری دارد تا سبک زندگی شما. به عنوان مثال، ممکن است شما یک سالمند باشید و تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی نداشته باشید، حتی اگر آنها رایج هستند. صرف نظر از سن شما، اگر سبک زندگی فعالی دارید، ایمپلنت دندان می تواند بهترین راه حل باشد زیرا محکم ترین گزینه است و به شما امکان می دهد تمام فعالیت های خود را حفظ کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، و این نباید به سن مربوط باشد، این است که وقتی دندانی را از دست می دهید، فرآیند تحلیل شروع می شود. این زمانی است که بدن شروع به شستشوی کلسیم از استخوان فک و توزیع آن به بقیه بدن می کند. هر چه مدت زمان بیشتری برای مراجعه به دندانپزشکی ما و تعویض دندان صرف کنید، تراکم استخوان کمتری خواهید داشت و هنگامی که برای تعویض اقدام می کنید، گزینه های شما ممکن است محدودتر باشد. این امر باعث می شود که از دست دادن دندان به موضوعی فوری تبدیل شود.

توصیه می کنیم به محض اینکه دندان شما افتاد، با شماره های 02144421205 در مطب پونک مربوط به غرب تهران و 02133774262 در مطب دولت آباد مربوط به جنوب تهران تماس بگیرید و یک قرار ملاقات با مطب دندانپزشکی ما تعیین کنید. در طول قرار ملاقات شما، ما لثه‌های شما را بررسی می‌کنیم، رادیوگرافی می‌گیریم و توصیه می‌کنیم که کدام گزینه جایگزین دندان برای نیازهای شما مناسب‌تر است. اقدام سریع در این مورد به بازیابی ظاهر و سلامت دهان شما کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های دندانپزشکی برای جایگزینی دندان های از دست رفته، امروز با دندانپزشکی ما تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تعیین کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا