دندانم درد می کند، آیا عصب کشی یا درمان ریشه نیاز دارم؟

آیا به عصب کشی یا درمان ریشه نیاز دارم؟

دندانم درد می کند، آیا به عصب کشی یا درمان ریشه نیاز دارم؟

گاهی بیماران می پرسند: “دندانم درد می کند، آیا من نیاز به عصب کشی یا درمان ریشه دارم؟”

دندان درد می تواند بسیار ناخوشایند باشد، خوردن، صحبت کردن یا حتی عملکرد را دشوار می کند.ما به عنوان یک دندانپزشک متوجه می‌شویم که دندان درد معمولی چیزی است که بیشتر مردم می‌توانند با آن زندگی کنند تا زمانی که غیرقابل تحمل شود. نکته کلیدی این است که قبل از رسیدن به نقطه ناراحتی شدید در همان مرحله اولیه به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.این نوع عملکرد به شما بیشترین گزینه را برای نحوه درمان مشکل می دهد. 

شما میتوانید برای تعیین وقت با مطب دندانپزشکی ما، با شماره های 02144421205 در مطب پونک مربوط به غرب تهران و 02133774262 در مطب دولت آباد مربوط به جنوب تهران تماس بگیرید.

اگر از خود می پرسید: “دندانم درد می کند، آیا من نیاز به عصب کشی یا درمان ریشه دارم؟” پاسخ این است – نه لزوما. ما می دانیم که دندان شما ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند، از جمله:

 

        غذا در بین دندان های شما یا در بین برجستگی های سطوح جونده دندان های شما گیر می کند.

        شما می توانید یک حفره داشته باشید.

        دندان شما ممکن است ترک خورده یا ترک خورده باشد.

        ممکن است از فرسایش مینای دندان رنج ببرید.

 

در این سناریوها می‌توانیم بدون نیاز به انجام روت کانال مشکل را درمان کنیم. به عنوان مثال، ما می‌توانیم دندان‌های شما را تمیز کنیم و ذرات غذایی که باعث ناراحتی می‌شوند را حذف کنیم. اگر حفره دارید، می‌توانیم پوسیدگی را برداریم و در مطب دندانپزشکی پرکردن را انجام دهیم. این کار به سرعت انجام می شود و نسبت به عصب کشی یا درمان کانال ریشه بسیار کمتر تهاجمی است. به طور همزمان، اگر دندان شما بریده شده یا ترک خورده است، می توانیم آن را با استفاده از باندینگ یا روکش های دندانی ترمیم کنیم. اگر با فرسایش سر و کار دارید، ممکن است به روکش های دندانی برای محافظت از دندان های خود نیاز داشته باشید. ما همچنین دندان ها را به صورت روزانه ترمیم می کنیم و راه های مختلفی برای این کار داریم.

سایر عواملی که باید در نظر بگیرید

با این حال، بسیاری از مواقع وجود دارد که درمان کانال ریشه گزینه درمانی مناسبی است، بنابراین برای پاسخ به این سوال که “دندانم درد می کند، آیا من نیاز به روت کانال دارم؟” ما همچنین باید به شرایط نگاه کنیم.

چند وقت است که دندان شما درد می کند؟

هنگامی که به مطب دندانپزشکی ما مراجعه می‌کنید، باید بدانیم که چه مدت با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و آیا درد به طور ناگهانی ایجاد شده است یا در طول زمان افزایش یافته است. این به ما کمک می کند تا بفهمیم منشا ناراحتی چیست و برنامه درمانی ما باید چه باشد.

در چه سطحی از درد هستید؟

 ما مرتباً از بیماران در مورد دردشان و اینکه آیا آن قابل کنترل است یا خیر سؤال می کنیم. اگر فقط ناراحتی خفیف باشد، ممکن است بتوانید به مطب دندانپزشکی ما مراجعه کنید و پوسیدگی دندان را از بین ببرید. در بسیاری از موارد، دندان درد ناشی از حفره ای است که بدون نیاز به کانال ریشه قابل درمان است. با این حال، متوجه می‌شویم که درد شدید اغلب می‌تواند به دلیل عفونت به اندازه‌ای شدید باشد که کانال ریشه را تضمین کند.

چه زمانی با اورژانس دندانپزشک خود تماس بگیرید

اگر هر یک از این علائم را دارید، باید با مطب دندانپزشکی اورژانس ما با شماره های 02144421205 در مطب پونک مربوط به غرب تهران و 02133774262 در مطب دولت آباد مربوط به جنوب تهران تماس بگیرید و برای معاینه فوراً وقت بگیرید.

·       صورتت ورم کرده. در این سناریو، ممکن است یک عفونت شدید داشته باشید و نیاز به یک عصبکشی یا درمان ریشه فوری داشته باشید. ما به عنوان یک مرکز دندانپزشکی در نزدیکی شما، می توانیم به سرعت شما را معاینه و درمان کنیم.

·       شما در بلع مشکل دارید. در این صورت باید فوراً توسط مطب دندانپزشکی اورژانس ما تحت درمان قرار بگیرید. با این علامت خاص، مراجعه به دندانپزشکی را به تأخیر نیندازید. ممکن است آبسه دندانی ایجاد شود، عفونتی که می تواند از کانال ریشه به کف دهان و حتی به گردن شما سرایت کند. این نیاز به مراقبت فوری دارد.

·       شما نمی توانید بدون درد گاز بگیرید. در این صورت، دندان شما ممکن است عفونی شده و نیاز به یک کانال ریشه استاندارد داشته باشد. اگر چنین است، ما می توانیم این روش را به سرعت انجام دهیم.

·   دندان شما در حال تغییر رنگ است. یکی دیگر از علائم عفونت این است که دندان شروع به تغییر رنگ کند. در این حالت ممکن است خاکستری یا کدر به نظر برسد و انجام کانال ریشه می تواند برای بازیابی سلامت دندان شما ضروری باشد.

فرآیند انجام عصب کشی یا درمان کانال ریشه

وقتی بیماران با ما تماس می گیرند و می پرسند: “دندانم درد می کند، آیا به عصب کشی یا درمان ریشه نیاز دارم؟” سوال دومی که معمولاً می پرسند این است که این روند چگونه خواهد بود. ما دندانپزشکان به هر سوالی که در طول معاینه و مشاوره داشته باشید پاسخ خواهیم داد. ما می توانیم کانال ریشه را به گونه ای کامل کنیم که تا حد امکان راحت باشد. واقعیت این است که کانال ریشه نباید صدمه ببیند. در واقع، با استفاده از بی حسی ، می توانیم به شما کمک کنیم تا احساس آرامش و آرامش داشته باشید تا جایی که اکثر بیماران ما می گویند که بعد از درمان احساس بسیار بهتری نسبت به قبل از درمان دارند. کانال ریشه برای تسکین درد، عفونت را که علت ناراحتی اولیه است از بین می برد. هنگامی که به دنبال “دندانپزشک نزدیک من” برای انجام کانال ریشه می گردید، حتما به کسی که بی حسی و مسکن آرامبخش ارائه می دهد مراجعه کنید.

·       هنگام انجام روت کانال موارد زیر را انجام می دهیم:

·       دندان را تمیز می کنیم

·       منطقه را بی حس می کنیم

·       یک سوراخ کوچک در دندان ایجاد می کنیم

·       قسمت آلوده را برمی داریم

·       داخل دندان را تمیز می کنیم

·      آن را با یک ماده لاستیکی می بندیم

·       با استفاده از پر کردن یا روکش دندان را ترمیم می کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا