مقایسه روکش دندان و بریج دندان

روکش دندان و بریج دندان دو راهکار کلیدی برای دندان آسیب دیده یا از دست رفته

لبخند سالم و با اعتماد به نفس به دندان‌های کاربردی بستگی دارد که می‌توانند به گفتار، غذا خوردن و انتقال احساسات شما کمک کنند. اما اگر دندان شکسته یا از دست رفته مانع از رژیم غذایی و سبک زندگی شما می شود، ترمیم های سفارشی مانند روکش ها و بریج های دندانپزشکان ما می توانند به شما کمک کنند.

روکش های دندانی : محافظت و پوشش
دهی کل دندان آسیب دیده

بریج های دندانی : پر کردن شکاف
ناشی از دندان از دست رفته

روکش دندانی
بریج دندان

روکش‌های دندانی که گاهی به آن «کلاهک» می‌گویند، از بخشی از دندان‌هایی که بالای لثه امتداد یافته است محافظت می‌کنند. آنها زمانی توصیه می شوند که دندان چنان آسیب ساختاری داشته باشد که نتواند از ترمیم سطح پایینتر (مانند پر کردن) پشتیبانی کند. روکش‌ها تا بافت‌های نرم دندان را کاملاً می‌پوشانند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در برابر گاز گرفتن و جویدن معمولی مقاومت کنند. به علاوه، آنچنان با دندان های اطراف هماهنگ می شود تا استفاده از روکش کمتر به چشم بیاید.

دندان های از دست رفته چیزی بیش از یک فضای قابل مشاهده در لبخند شما باقی می گذارد. آنها همچنین می توانند باعث شوند که دندان های اطراف از تراز خارج شوند. علاوه بر این، اگر از یک طرف دهان خود برای جویدن بیشتر از طرف دیگر استفاده می کنید، می تواند منجر به سایش غیر طبیعی شود. یک بریج، ناحیه باز باقی مانده را پر می‌کند و روکش‌های هر انتهای آن به دندان‌های نگهدارنده یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند. بر خلاف پروتز، بریج ها قابل جابجایی نیستند.

اثر کاربردی و زیبایی شناختی بریج و روکش دندان

اگرچه روکش ها و بریج ها نقش ترمیمی و محافظتی در درمان دندان های آسیب دیده ایفا می کنند، اما در ظاهر زیبایی لبخند شما نیز حیاتی هستند. اگر دندانی از دست رفته یا شکسته در جلوی دهان خود دارید، باید به مواد و رنگ های انتخاب شده برای ترمیم دائمی شما توجه ویژه ای داشته باشیم. به این ترتیب “دندان” جدید شما در هنگام لبخند با هم ترکیب می شود و ظاهر شما را برجسته می کند نه اینکه آن را از بین ببرد.

هر یک از مواد سرامیکی باکیفیت که استفاده می کنیم به گونه ای ساخته شده اند که در برابر سایش منظم در اثر گاز گرفتن و جویدن مقاومت کنند. همانطور که گفته شد، ما دندانپزشکان توصیه می کنیم از محافظ شب یا نایت گارد استفاده کنید تا از هر گونه خرد شدن یا پوشیدن ناخواسته سرمایه خود در هنگام خواب جلوگیری کنید.

مراقبت از روکش یا بریج دندان جدید خود

ضروری است که هر روز اطراف روکش یا بریج دندانی جدید خود را به دقت تمیز کنید، به خصوص جایی که با لثه ها برخورد می کند. نخ دندان کشیدن کامل نیز توصیه می شود و در صورت انجام صحیح، این نوع ترمیم پایدار را از بین نمی برد. در معاینه بعدی خود در مورد اینکه چطور این نواحی را عاری از تجمع بیش از حد پلاک نگه دارید با دندانپزشکان متخصص ما صحبت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا