7 روش طبیعی و خانگی برای دندان درد

7 درمان طبیعی و خانگی برای درد دندان

دندان درد

بیشتر اوقات، بهترین گزینه این است که در اسرع وقت به مطب دندانپزشکی بروید … اما می دانیم که این همیشه یک گزینه نیست. بنابراین، ما فهرستی از چند روش آزمایش شده، واقعی و طبیعی برای مقابله با دندان درد در خانه به روشی ایمن گردآوری کرده‌ایم.

مقابله با دندان درد

بیایید فقط با این توضیح شروع کنیم: هر راه حلی که در اینجا برای کنترل دندان درد در خانه فهرست کرده ایم، تنها یک راه حل موقت است.

قطعاً، دردی که تجربه می‌کنید، نشانه‌ای از یک مشکل اساسی بزرگ‌تر و جدی‌تر است که فقط در کلینیک دندانپزشکی مورد اعتماد شما می‌تواند به طور ایمن و بهداشتی درمان شود. به خاطر داشته باشید که هرچه مراقبت از مشکلات سلامتی خود را بیشتر به تعویق بیندازید، بدتر می‌شوند – به طور بالقوه حتی منجر به مشکلات جدی و پرهزینه مانند ایمپلنت دندان یا کاشت دندان می‌شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، دانستن برخی از این درمان‌های خانگی می‌تواند زمانی که شما، یکی از اعضای خانواده یا دوستتان دندان درد دارید اما نمی‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید، نجات‌بخش باشد. در واقع، دندان درد می تواند یکی از دردناک ترین نوع بیماری باشد.

فهرست زیر شامل چندین روش برای کنترل درد است. با خیال راحت هر تعداد که نیاز دارید امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما موثرتر است. اما امیدواریم که بتوانید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید تا راه حلی دائمی و ایمن برای دردهای خود دریافت کنید.

7 درمان طبیعی و خانگی که باید برای دندان درد خود امتحان کنید

این روش ها توسط والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شما و حتی اجداد شما استفاده شده است. اگرچه پزشکی و دندانپزشکی مدرن از زمان خود پیشرفت چشمگیری داشته است، اما این درمان‌های طبیعی و خانگی دندان درد هنوز راه‌های ایمن و نسبتاً کارآمد برای مقابله با ناراحتی‌های مرتبط با دندان در کوتاه‌مدت محسوب می‌شوند.

1. نمک + فلفل + خمیر آب

هنگامی که دندانی بسیار حساس می شود، به موادی در تسکین درد خانگی نیاز دارید که دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و تسکین درد باشند. خمیری متشکل از مخلوط نمک، فلفل و چند قطره آب برای این کار مناسب است و زمانی که مستقیماً روی دندان‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد در عرض چند دقیقه اثر می‌گذارد.

2. میخک

علاوه بر بوی مطبوع میخک و طعم آن در کیک، اثر ضد عفونی کنندگی بسیار خوبی نیز دارد. این ادویه به عنوان ادویه ای با خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد، دارای اثرات ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و آرام بخش نیز می باشد که به تسکین دندان درد و مبارزه با عفونت کمک می کند. میخک تازه آسیاب شده را می توان با کمی روغن زیتون مخلوط کرد تا نوع دیگری از خمیر تسکین دهنده ایجاد شود.

3. سیر بدنام

در دنیای درمان های خانگی، سیر کاملاً همه کاره است – اما می تواند دندان درد را نیز تسکین دهد. سیر دارای آنتی بیوتیک و سایر خواص دارویی است. ادویه قدیمی و اثبات شده مادربزرگ های ما وقتی صحبت از “شفا” می شود. هنگامی که حبه های سیر له شده مخلوط با نمک را مستقیماً روی دندان ها بمالید، درد را می توان به طور موثر کاهش داد.

4. پیاز به عنوان کمک بیش از حد

پیاز همچنین می تواند مسکن ضد عفونی کننده و ضد میکروبی باشد. وقتی روی نواحی آسیب دیده اعمال می شود، می تواند باکتری هایی را که باعث عفونت می شوند از بین ببرد. اگر همچنان درد دارید، جویدن پیاز خام نیز می تواند درد را تسکین دهد.

5. شستشو با آب نمک

یک درمان ساده که مطمئناً همه مواد لازم برای آن را دارید: آب شور. می توانید برای مبارزه با دندان درد خود را با آب نمک گرم بشویید. اگر به طور مکرر، چند بار در روز آبکشی و غرغره کنید، اثرات آن به سرعت عمل می کند. این روش ارزان، ساده است و همچنین تورم و التهاب احتمالی را کاهش می دهد.

6. عصاره وانیل (نه فقط برای دسر!)

عصاره واقعی وانیل بسیار ارزشمندتر از برخی از آب شور است، با این حال، اگر این درمان های ساده تر ذکر شده تفاوتی ایجاد نمی کند، ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. عصاره وانیل می تواند ناحیه دردناک را بی حس کند و همچنین اثر آرام بخشی دارد.

7. تکه های یخ

یخ می تواند به تسکین دندان درد کمک کند و اثر بی حس کننده ای بر انتهای عصبی دارد. تکه های یخ که در یک پارچه نخی نازک پیچیده شده و در خارج، نزدیک دندان دردناک نگه داشته شده اند، درد را برای مدت کوتاهی در عرض چند دقیقه تسکین می دهند.

برای مواقع اضطراری آماده باشید

در اغلب موارد، درمان طبیعی و خانگی دندان درد ضروری است زیرا نمی توانید به دندانپزشک مراجعه کنید… چه به دلیل تعطیلات، دور بودن از دندانپزشک معمولی یا شرایط آب و هوایی، همیشه باید یک کلینیک دندانپزشکی محلی و پاسخگو آماده داشته باشید.

دکتر رخساره زارع با دارا بودن تجربه و تخصص کافی در زمینه اورژانس دندانپزشکی و همچنین دارا بودن 2 مطب در غرب تهران و جنوب تهران بصورت شبانه روزی از ساعت 12 ظهر آماده خدمت رسانی به همه هموطنان عزیز می باشد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مطمئن شویم که تجربه دندانپزشکی شما بدون درد است. مراقبت از دندان شما تنها اولویت ماست.

امیدواریم به زودی شما را ببینیم، قرار ملاقات خود را امروز تعیین کنید!