اهمیت مراقبت های اورژانسی شبانه روزی دندانپزشکی بر سلامت دهان و دندان

چرا مراقبت های اورژانسی شبانه‌ روزی برای سلامت دهان و دندان ضروری است؟

قسمت اول:

مقدمه

در دنیایی که انتظارمی رود پیوسته در آسایش و راحتی به سر برد، نمی توان اهمیت مراقبت های اورژانسی دندانپزشکی شبانه‌ روزی را نادیده گرفت.
اورژانس های دندانپزشکی نه تنها دردناک هستند، بلکه بسیار غیرقابل پیش بینی هستند و اغلب بطورناگهانی و در ناخوشایندترین زمان ها ) نیمه شب، طول تعطیلات، یا در وسط یک روز کاری شلوغ( رخ می دهند. در حالی که بسیاری از مردم ممکن است شبانه‌ روزی بودن فروشگاه‌های رفاه یا داروخانه‌های آخر شب را امری مرسوم بدانند، اما مفهوم مراقبت‌های دندان‌پزشکی شبانه‌ روزی هنوز جلب توجه می کند. با این حال، اهمیت آن در حفظ سلامت دهان بسیار مهم است. هدف این مقاله روشن کردن این موضوع است که چرا خدمات اورژانس دندانپزشکی شبانه‌ روزی و در 7 روز هفته نه تنها یک نوع خدمات لوکس و مدرن نیستند بلکه جزء ضروری مراقبت های بهداشتی جامع محسوب می شوند. ما به طبیعت حساس به زمان اورژانس های مختلف دندانپزشکی، نقش مراقبت شبانه روزی در پیشگیری از مشکلات طولانی مدت سلامت دهان و دندان و تأثیر گسترده تر خدمات دندانپزشکی شبانه‌ روزی بر سیستم های مراقبت های بهداشتی و سلامت فردی خواهیم پرداخت.

غیر قابل پیش بینی بودن اورژانس های دندانپزشکی

یکی از چالش برانگیزترین جنبه های اورژانس های دندانی غیرقابل پیش بینی بودن آنهاست. برخلاف معاینات برنامه ریزی شده دندانپزشکی یا روش های برنامه ریزی شده، موارد اورژانسی ممکن است در هر زمانی رخ دهد، اغلب بدون هشدار. چه در حال لذت بردن از تعطیلات آخر هفته باشید، چه غرق در یک تکلیف کاری آخر شب باشید، یا صرفاً غذای مورد علاقه خود را گاز بزنید، یک اورژانس دندانپزشکی می تواند به سرعت یک لحظه معمولی را به یک آزمایش دردناک و استرس زا تبدیل کند.
گروه دندانپزشکان مجرب

انواع متداول اورژانس های غیرقابل پیش بینی دندانپزشکی

دندان درد: یک دندان درد ناگهانی و شدید می تواند موجب ناتوانی جسمی و عدم تمرکز بر امور دیگر شود. علل آن می تواند از پوسیدگی و آبسه گرفته تا شکستگی دندان متغیر باشد.
دندان کنده شده: دندان کنده شده نمونه بارز این نوع حوادث غیرقابل پیش بینی است که اتفاق می افتد. چه به دلیل آسیب ورزشی، زمین خوردن یا حتی بازی خشن در بین کودکان باشد، بنابراین درمان فوری بسیار مهم است.
دندان های شکسته یا ترک خورده: گاز گرفتن جسمی سخت می تواند منجر به شکستگی یا ترک خوردگی دندان شود و در صورت عدم رسیدگی به موقع باعث درد فوری و آسیب احتمالی طولانی مدت شود.
آبسه دندان: آبسه می تواند بدون هشدار زیاد ایجاد شود و در صورت عدم درمان فوری منجر به درد شدید، تورم و حتی عفونت سیستمیک شود.